וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חוקי הפיקוח של ה-FCC פוגעים בחופש העיתונות

אמילי גרינצווייג

14.7.2010 / 13:03

ניצחון לרשתות השידור האמריקאיות. בית המשפט הפדרלי לערעורים קבע כי הערפול בכללי רשות התקשורת הפדרלית יצר חוסר וודאות לגבי התוכן המותר בשידור

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארצות הברית קבע כי חוקי ה-FCC, רשות התקשורת הפדרלית, המפקחת בין היתר על שידורי הטלוויזיה המסחרית, האוסרים על שידור קללות וביטויים בעלי אופן מיני, הינם מעורפלים ונוגדים את התיקון הראשון של החוקה, שעניינו בין היתר בשמירה על חופש העיתונות, ועל כן אינם חוקתיים.

פסיקה זו, שנתנה ביום חמישי האחרון, מהווה ניצחון לרשתות השידור האמריקאיות כמו Fox, CBS ו-ABC, אשר עתרו לבית המשפט כדי לערער על קביעותיה של ה-FCC בדבר ההגבלות על השידורים כפי שנקבעו בשנת 2004, זאת לאחר שעתירתם המקורית של הגופים נדחה בבית המשפט העליון באפריל האחרון. לדברי השופטים "הערפול בחוקי ה-FCC השאיר את הערוצים המסחריים במצב של חוסר ודאות לגבי התוכן שמותר לשידור, מה שיצר פגיעה בחופש הביטוי שלהם".

רשתות השידור האמריקאיות נקנסו לא אחת על ידי ה-FCC בגלל קללות בשידורים, זכורה במיוחד תקרית הפיטמה של ג'נט ג'קסון בטקס הסופרבול בשנת 2004, בעקבות חשיפת הפיטמה של ג'קסון בשידור נקנסה רשת CBS בחצי מליון דולר, אולם בית המשפט הפדרלי ביטל בסופו של דבר את הקנס.

"השפה האנגלית היא רווית דרכים יצירתיות לתיאור איברי מין או פעילויות מיניות", כתבו השופטים, "גם אם הנציבות היתה יכולה לספק רשימה מלאה של כל הביטויים האלה, מילים חדשות מומצאות בכל יום".

בשנים האחרונות נמנעו הרשתות משידור בפריים טיים של הסרט "להציל את טוראי ראיין" וסרט דוקומנטארי על התקיפות ב-11 בספטמבר, מפני שהשניים כללו ניבולי פה. יו"ר ה-FCC יוליוס גנצ'ובסקי סרב לומר האם יוגש ערעור על פסיקת בית המשפט. ארגוני הורים ונשים באמריקה גינו את הפסיקה ודורשים מהנציבות להגיש ערעור.

  • עוד באותו נושא:
  • FCC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully