וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבים ליושב ראש צעיר

אמילי גרינצווייג

16.7.2010 / 1:15

להשקיע ביצירה מקומית, לנסות ולחתום על הרפורמה, לסגור את ערוץ 1 או פשוט לקחת את הרגליים ולברוח חזרה לאוניברסיטה. משה גביש ועוד כמה שהיו שם, נותנים עצות לאמיר גילת עם מינויו ליו"ר רשות השידור

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון תמנה הממשלה ביום ראשון הקרוב את ד"ר אמיר גילת ליו"ר מליאת רשות השידור. את ברכת הדרך מקודמו בתפקיד כבר יש לו, משה גביש, יו"ר הרשות הקודם, אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "המינוי של גילת הוא מינוי טוב, מדובר בבחור משכיל ונבון עם רקע טוב תקשורת. הדבר החשוב ביותר הוא אם יש לו גיבוי מראש הממשלה ושר האוצר, יחד עם תכונתיו האישיות יש סיכוי רב להצלחה". גביש ממליץ למחליפו לשים את הדגש על הפקות מקור:"הרפורמה אמורה להקצות 200 מיליון שקל בשנה עבור המקור, זוהי מטרת הרפורמה. כבר היום צריך לתכנן כיצד תראה הרשות מבחינת התכנים. צריך להתייעץ עם ארגונים רבים, היוצרים, התסריטאים. צריך גם לשבת עם משרדי האוצר והמשפטים, העבודה לא חסרה, עם גיבוי יש סיכוי רב להצלחה".

דורית ענבר, שהיתה בעבר המשנה ליו"ר הרשות ויו"ר הרשות בפועל, מסכימה עם דבריו של גביש ושמה דגש על הפקות המקור: "יש לשים בראש סדר העדיפויות התקציבי השקעה בהפקות מקור. לזה נוצרה הטלוויזיה ברשות השידור לשם כך נוצרה רשות השידור, כמה שיותר כסף צריך לצאת להשקעה אמיתית בהפקות של תוכניות וסרטים אמיתיים, כך הרשות תמלא טוב יותר את חובתה לציבור".

החיים יסחפו אותו אל השוטף ולאט לאט תשכח המטרה ארכת הטווח

לח"כ נחמן שי, שהיה בעבר גם יו"ר רשות השידור יש דווקא המלצה שונה :"אם הוא יכול לחמוק ולחזור לאוניברסיטת חיפה זה מומלץ. אבל הוא לא יעמוד בפיתוי ולא יוותר, אז בהצלחה. אם הוא יצליח להביא את הרפורמה ואת חוק רשות השידור החדש הוא יצא עם הישגים משמעותיים. אני חושש שהוא ישקע, כמו קודמיו בענייני יומיום קשים ורגישים ומורכבים. החיים יסחפו אותו אל השוטף ולאט לאט תשכח המטרה ארוכת הטווח שהיא החשובה. שני הדברים האלו תקועים עמוק באדמה ללא תנועה לשום מקום".

אז נראה שלא כולם אופטימיים לגבי סיכויי ההצלחה של גילת לסיים את דיוני הרפורמה בחתימה. יאיר אלוני, שמונה לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ב-2005 ומוותיקי הרשות חושש מהתכניות של ראש הממשלה לעתיד הרשות. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר אלוני: "אני לא יודע על איזו רפורמה מדברים, גם הרפורמה שהתוו בתקופת גביש שונתה. כשראש הממשלה ומנכ"ל משרדו דיברו על אופציות אחרות, זה זמזם לי כמו תזכורת לרעיון של צבי האוזר, לסגור את הרשות, לקחת את כספי האגרה ולתת אותם לגופים מסחריים, ושהם יציגו הפקות לאומיות או ערכיות. או שיתנו לרשות שבמקום לשדר תהפוך לבית הפקה שתמכור או תיתן את מוצריה לערוצים עשר ושתיים, זה שינוי מהותי".

הציבור מממן את שידורי הממשלה

ומה אומרים היוצרים? אורי ענבר, שיצר והפיק יחד עם דורון צברי את הסרט "המדריך למהפכה" שעוסק במאבק למען הרפורמה בשידור הציבורי, טוען שבעצם לא בשידור ציבורי עסקינן. "ערוץ 1 צריך לשאוף לסגור את עצמו לפנות את המקום שהוא תופס לטובת שידור ציבורי אם במקום רשות השידור ושידור ציבורי היינו אומרים הטלוויזיה של הממשלה לעומת הטלוויזיה של הציבור היה לנו יותר ברור".

מה דעתך על האמירה של ראש הממשלה בועדה לביקורת המדינה לפיה על הרשות להפיק תכנים לאומיים?

"רשות השידור היא הטלוויזיה של הממשלה כך היא קמה וכך היא קיימת ולכן היא לא שידור ציבורי. הציבור ממן אותה באופן ישיר, אבל הוא לא ממן שידור ציבורי הוא מממן את שידורי הממשלה. ושידוריי הממשלה תופסים היום את המקום של שידורי העם. ולכן שידורי הממשלה צריכים להסגר כדי שאפשר יהיה באותו מקום ובאותם משאבים לפתוח את השידורים של העם והציבור.כל השאר הוא זוטות ופרטים שאין להם השפעה על התמונה הרחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully