וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנה הבאה DTT

אמילי גרינצווייג

21.7.2010 / 23:07

הצעת החוק הפוטרת את ערוצים 9 ו-24 מתשלום דמי מעבר עברה בקריאה שניה ושלישית. ח"כ סולודקין: "המשימה הבאה היא להכניס את הערוצים לחבילה הדיגיטלית"

אושרה הצעת החוק הפוטרת את הערוצים הייעודיים מתשלום דמי מעבר לחברות HOT ו-yes. הצעת החוק עברה היום בקריאה שניה והשלישית במליאת הכנסת, זאת לאחר שאושרה בישיבה משותפת של וועדת הכלכלה וועדת הקליטה, למרות התנגדות של משרדי התקשורת והמשפטים.

ההצעה עברה ברוב של 17 תומכים מול מתנגד אחד, ולפיה ערוצים 9 ו-24 וכן הערוצים הייעודיים שיוקמו בעתיד כגון הערוץ בשפה הערבית, יהיו פטורים מתשלום דמי מעבר לHOT ו-yes. מדובר בכ-700 אלף שקל ל-yes וכ-400 אלף ל-HOT.
ח"כ מרינה סולדקין, מיוזמות הצעת החוק, אמרה לוואלה! ברנז'ה: "טענת החוק הייתה שאם אין מיסוי של ערוצים 1 2 ו-10 קל וחומר שלא צריכים להיות תשלומים של ערוצים חלשים וקהילתיים. בכנסת ה-14 לימור לבנת החליטה שיהיו ערוצים מיוחדים קהילתיים כמו הערוץ בשפה הרוסית והערבית. חשבתי שזה מובן מאליו שהם יהיו בתנאים לא יותר גרועים מערוצים מסחריים גדולים. נלחמנו חזיתית בוועדות עם חברות HOT ו-yes, שטענו לטענתן לצדק עסקי, ולא רצו לדעת שבמדינה שקולטת עליה יש לערוצים היעודיים תפקיד מיוחד. המשימה הבאה שלנו היא להכניס למערך ה-DTT גם את הערוצים הקהילתיים כמו ערוץ 9 והערוץ הערבי לכשיקום"

ח"כ חיים אורון: "לא יכול להיות שמחלקים כספי ציבור ופוטרים איש עסקים בלי שום קריטריונים בחוק מיוחד, בוועדה בעלת הרכב חד גווני. מדובר בהתנהגות בלתי אפשרי. אבל בממשלה הזאת ובכנסת הזאת הכל אפשרי, למרות התנגדות של הממשלה עצמה".




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully