וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר גילת: "אנחנו לא צריכים לרוץ אחר הרייטינג"

אמילי גרינצווייג

27.7.2010 / 13:51

יו"ר רשות השידור הופיע היום לראשונה בפני ועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר הועדה אופיר אקוניס אמר כי יש להוציא את החקיקה בעניין רשות השידור מחוק ההסדרים

אמיר גילת הופיע היום לראשונה בתפקידו כיו"ר רשות השידור בפני ועדת הכלכלה של הכנסת. הדיון עסק בהתקדמות לקראת חתימה על רפורמה ברשות השידור. גילת סיפר לחברי הועדה כי הוא עסוק בלימוד הנושאים הרבים שעומדים בפני הרשות והוסיף: "אני מקווה שנעשה היסטוריה שנהיה היו"ר והמנכ"ל הלא מחוככים ביותר ברשות, ההתחלה מבטיחה טובות". גילת התייחס למדידת הרייטינג ואמר: "אנחנו לא צריכים לרוץ אחר רייטינג, לא אמרתי לא לשאוף, אבל הרייטינג אינו הקו המנחה. אנחנו צריכים להיות רלוונטיים ולהגיע לצופה למאזין או לגולש בכל מקום שהוא נמצא, כדי שנוכל לצרוך את השידור הציבורי, בטלוויזיה, ברדיו, במחשב ובטלפון הסלולרי. אל הקהלים הצעירים אנחנו רוצים להגיע יותר מכל ולכן צריך להשקיע הרבה בפלטפרמה האינטרנטית. בהצעות החוק צריך לקחת בחשבון גם את השינויים הטכנולוגיים שקורים סביבנו. צריך לבסס גם את האגרה לא רק על מקלט הטלוויזיה הישן, אלא גם על דרכים הנוספות".

יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר בדיון כי לדעתו החקיקה בנוגע לרשות השידור צריכה להיות מפוצלת מחוק ההסדרים.

מנכ"ל רשות השידור הציג את ההתקדמות ברפורמה ואמר כי ישנו הסכם מסגרת עם אגודת העיתונאים. ההסכמים עם ועד הטכנאים והועד המשולב עדיין בשלב הניסוחים: "אני מקווה שבמהלך אוגוסט נסיים את נושא הניסוחים, יש מחלוקות שצצות תוך כדי עבודה, אך גם איתם יש סיכום עקרוני".

נציג האוצר בדיון הציג את אופן מימון הרפורמה שצפוי להתבסס על העלאת תשלום האגרה ויכניס 300 מליון שקל בשנתיים. 90 מליון שקל יתווסף כמענק על ידי האוצר ו-240 מליון שקל ינתנו לרשות כהלוואה, אותה תצטרך להחזיר. ח"כ נחמן שי מקדימה התייחס למימון הרפורמה באמצעות האגרה: "כל נקודות הזכות שהרשות צברה היא תאבד בהחלטה הזאת. אם הציבור יתפוס שכל המהלך החדש בא על חשבונו".

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן השיב לח"כ שי כי תשלום האגרה בישראל הוא מהנמוכים בעולם: "האזרח במדינת ישראל משלם רק יותר מאלבניה על השידור הציבורי. האיתנות הפיננסית של הרפורמה היא מאוד חשובה, חלק מהדברים העיקריים לפני שנחתום על הסכם הוא הבטחת האיתנות הפיננסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully