וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן ברותחין

אמילי גרינצווייג

27.7.2010 / 22:34

עיתונאים בכירים בידיעות, מעריב וישראל היום עוסקים בשבוע האחרון בשכרו של דן מרגלית ובנחיצותה של הטלוויזיה החינוכית. חיסול חשבונות על רקע אידיאולוגי? מערכה נוספת במלחמת העיתונים? או דיון לגיטימי בשידור הציבורי?

העיתונים ידיעות אחרונות, ישראל היום ומעריב שבו בימים האחרונים לעסוק בטלוויזיה החינוכית. יריית הפתיחה לסיבוב הנוכחי נורתה בשבוע שעבר, אז פרסם רז שכניק בידיעות ידיעה שעסקה בשכרו של מגיש "ערב חדש" דן מרגלית, על פי ידיעה זו עומד שכרו של מרגלית על 70 אלף שקל בחודש.

מרגלית לא נשאר חייב ופרסם ביום שישי בטורו בישראל היום כי שכרו מהחינוכית הוא מחצית מהאמור באותה כתבה בידיעות ועומד על 35 אלף שקלים. מרגלית כתב: "ההתעניינות הכפייתית בהכנסתי – להבדיל מעמיתיי המועסקים כמנחים בטלוויזיה החינוכית – נגרמת בגלל עמדותיי בענייני הון שלטון".

לקלחת הצטרף גם נחום ברנע שפרסם בידיעות ביום שני מאמר תחת הכותרת "האיש השווה מליונים". ברנע טוען כי יש לסגור את החינוכית, אולם פותח את מאמרו בעיסוק בשכרו של דן מרגלית: ""מדוע הוא (מרגלית א.ג) מקבל מהממשלה כל כך הרבה כסף תמורת השירות שהוא נותן לה". ברנע כותב עוד: "מיותר לחטט בפרטי הכספים שמשלמת התחנה לעיתונאי כזה או אחר. המחיר האמיתי הוא 100 מליון שקל לשנה" ברנע הוסיף: " מנהלי החינוכית הגדילו לעשות: הם צירפו אל מקבלי השכר שורה של עיתונאים מכלי תקשורת מרכזיים. בכך הבטיחו שגם אם יקום פוליטיקאי שיעלה על דעתו לסגור את הברז, החשש מתגובתם של עיתונאים שפרנסתם תקופח ישתק אותו. הלכה למעשה הפכו העיתונאים ללוביסטים".

"חלק מהביקורות נגדי הם בגלל חשבונות אישיים"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה שב ותקף דן מרגלית את הפרסומים בידיעות אחרונות: "זו התקפה משולבת שקורית בעת ובעונה אחת בכמה מקומות חלק ניכר מהביקורות קשורות לעמדות שלי בנושא הון שלטון אבל לא רק, בחלק מדובר בחשבונות אישיים". עוד הוסיף מרגלית: "הכנסות המנחים בטלוויזיה הן על פי מספר ההנחיות ואני מנחה פעמים רבות. אני מקבל הכנסה שנופלת מההכנסה של גל גבאי ושל בן כספית ליחידת שידור, עובדה שמניחי הביקורת לא כותבים עליה.

"בסיבוב הביקורת הקודם (לפני שלוש שנים א.ג) החזקתי ביד מסמך של החשב הכללי שמראה שאני במקום השמיני או תשיעי ברשימת מקבלי ההכנסות בחינוכית מבחינת המנחים. אם מישהו חושב שכולנו מקבלים יתר על המידה שיבוא ויגיד, אם הטענות הן רק עלי זה לא בסדר" מרגלית אף הציע שכלל הנתונים בדבר הכנסות המנחים בטלוויזיה החינוכית וערוץ 1 יוצגו באתר החשב הכללי.

לצידו של מרגלית התייצב היום הקולגה מעיתונו הפרשן דרור אידר שכתב בטורו: "מי שמטריד את ידיעות הוא דן מרגלית, או ליתר דיוק מה שמרגלית מייצג. כן, האיום הממשי על המוזסים, הוא העיתון שאתם מחזיקים בו כעת". אידר טוען כי מאמרו של ברנע דן בנחיצותה של החינוכית רק כמסווה: "בפועל מה שמותקף כאן הוא סדר היום התקשורתי שמרגלית מציב בפני הקולגות הוותיקות (לא רק ברנע, אלא גם אברמוביץ' ושות'). כלומר עמדתו הבלתי מתפשרת של מרגלית בנושאי שחיתות ציבורית וקשרי הון-שלטון".

כספית: "אני גאה להיות לוביסט של השירות הציבורי"

גם עיתונאי מעריב בן כספית, שמגיש בחינוכית את התכנית "עושים סדר" פירסם היום (שלישי) במעריב מאמר בנושא. בפתח דבריו מציין כספית: "לא הייתי נדרש למאמר שפרסם אתמול נחום ברנע בכותרת 'האיש השווה מיליונים' והוקדש לקולגה דן מרגלית, אלמלא כרך ברנע אל תוך הקטטה שלו עם מרגלית גם את הטלוויזיה החינוכית" וממשיך במענה על טענותיו של ברנע בדבר חיוניותה של הטלוויזיה החינוכית. כספית מסיים את מאמרו במשפט: "לפחות במקרה שלנו, החינוכית חשובה אפילו יותר מדן מרגלית."

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר כספית: " מעולם לא עסקתי בשכרו של דן מרגלית והייתי שמח אם לא היה עוסק בשכרי. אבל אם כבר נעשה העיסוק הזה, יועיל נא להרים טלפון לגב' ויגודסקי ולהיווכח שהוא טועה". כספית התייחס גם לדבריו של ברנע לפיהם עיתונאים מועסקים בטלווזיה החינוכית ובכך הופכים ללוביסטים בעבורה ואמר: " אני לוביסט גאה של הטלוויזיה החינוכית, הערוץ הראשון, והשידור הציבורי באשר הוא".

נחום ברנע סרב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully