וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר החן

אמילי גרינצווייג

29.7.2010 / 0:19

בישראל היום כינסו את העובדים להרמת כוסית לכבוד ההצלחה ב-TGI, במעריב וידיעות התעלמו מהנתונים הלא מחמיאים ובהארץ מדברים על סטייה סטטיסטית. ומה אומרים הפרסומאים? ספק אם תהיה השפעה מיידית על מחירי הפרסום

בעיתון ישראל היום חגגו את תוצאות סקר TGI שהראה כי לעיתון שיעור חשיפה של 35.2% (הגבוה בשלוש עשיריות האחוז מזה של ידיעות אחרונות). אחר הצהריים התקיימה במערכת העיתון הרמת כוסית במהלכה הודו עורך העיתון, עמוס רגב, מנכ"ל העיתון ציפי קורן ומו"ל העיתון, אשר בהרב לכלל העובדים. בהרב התייחס בדבריו לדן מרגלית, וציין כי היה בין העיתונאים הבכירים הראשונים שהצטרפו לעיתון עוד טרם גיבושו ובכך סימן גם את הדרך לעיתונאים אחרים שהלכו בעקבותיו. מרגלית אמר כי "היו לי פרקים רבים בתקשורת ובעיתונות בארץ, והפרק הזה שהוא אולי האחרון בקריירה העיתונאית שלי הוא אחד המפוארים שהיו לי".

מהעיתון נמסר בתגובה לנתוני הסקר: "אנו שמחים וגאים שהציבור בחר בנו במקום הראשון בעיתונות הכתובה. אנחנו משקיעים עבודה קשה למען ציבור הקוראים וזו ההכרה שהציבור אוהב אותנו".

לידיעות יש סקרים אלטרנטיביים

בידיעות ובמעריב סירבו להגיב לפניית וואלה! ברנז'ה לנתוני הסקר. אתרי האינטרנט של שני העיתונים nrg ו-ynet לא סיקרו את תוצאות הסקר שהצביע על ירידה בשיעורי החשיפה לשני העיתונים. באתר כלכליסט, העיתון הכלכלי מבית ידיעות אחרונות הופיעו שני סקרים שבוצעו מטעם העיתון והצביעו עליו כעיתון הכלכלי המוביל, זאת בניגוד לסקר TGI, לפיו העיתון הכלכלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר הוא TheMarker.

ידיעות גם השיק בימים האחרונים קמפיין שלטי חוצות ומודעות תחת הסלוגן: "רק עיתונות חופשית היא עיתונות אמיתית" ו"רק עיתונות חופשית היא אמינה", שרומז על המתחרה ישראל היום ובקנה מחכה גם הצעת החוק של חברת הכנסת מרינה סולודקין שמבקשת לאסור מכירת מוצרים במחיר טורפני, הנמוך ב-50% מעלות היצור של המוצר ונועד גם הוא להגביל את כוחו של ישראל היום.

בהארץ מעריכים שהירידה באחוזי החשיפה הנה בגדר סטייה סטטיסטית, עוד נמסר מהעיתון: "מספר מנויי הארץ ודה-מרקר נשאר יציב בתקופת המדידה האחרונה ועומד על 70,000 מנויים... בחמש השנים האחרונות הארץ ודה-מרקר הם העיתונים היחידים (למעט ישראל היום, שהצטרף לשוק), שצמחו".

דבר המפרסם: רמת ההעמקה הנמוכה מורידה את אפקט התפוצה

גורם בכיר בעולם הפרסום אמר לוואלה! ברנז'ה כי למרות שמדובר בדרמה מסויימת, לא מדובר בהפתעה או שינוי מגמה שישפיע על מחירי הפרסום באופן מיידי. "כבר לא מעט זמן מדובר בכלי פרסום לגיטימי, עם יתרונות וחסרונות. בגלל שהוא חינמון היחס אליו הוא כזה, מדפדפים ובדרך כלל משאירים אותו בצד ולכן רמת העיון וההעמקה היא קטנה יותר, מה שמוריד מאפקט התפוצה הרחבה". עוד הוסיף הגורם: "הדרמה מבחינת המספרים היא לא דרמה בעולם מחירי הפרסום, מחירי הפרסום בישראל היום עלו בשנה האחרונה, כבר לא מדובר במחירים הזולים שהיו בתחילת הדרך".

גורם נוסף בעולם הפרסום שיער כי ההתחזקות של ישראל היום תוביל לכך שהעיתון יוכל להעלות את מחירי הפרסום ביתר קלות, דבר שאולי יהפוך את ידיעות אחרונות ללחיץ יותר מבחינת התעריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully