וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אג'נדה דורש: הכנסת מחוייבויות פריפריה בחוק הרשיונות

אמילי גרינצווייג

1.8.2010 / 13:27

המרכז לקידום שינוי חברתי בכלי התקשורת דורש ממשרד התקשורת להכיל את המחוייבויות המכרזיות ממכרז ערוץ 2 גם בחוק החדש, שידון מחר לראשונה בועדת כלכלה

מרכז אג'נדה, הפועל לקידום שינוי חברתי בכלי התקשורת בישראל, דורש ממשרד התקשורת להכניס להצעת חוק הרשיונות סעיף המחייב את בעלי הרשיון לשלב קבוצות מיעוט ופריפריה בשידורים. החוק במתכונתו החדשה ידון מחר לראשונה בועדת הכלכלה של הכנסת. במכתב שהעביר אג'נדה ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נגה רובינשטיין מצר הארגון על כך שמחויבויות אלו, שנקבעו במכרז ערוץ 2, אינן קיימות בחוק שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. במכרז נקבע, בין היתר, כי בעלי הזיכיון יעסיקו עובדים מקבוצות מיעוט וכן יפגינו נראות של אותן אוכלוסיות על במסגרת שידוריהן.

באג'נדה חוששים כי ללא אותן מחויבויות שיקבעו בחוק, יעלם ייצוגן של קבוצות המיעוט והפריפריה מן המסך. "אלמלא אותן מחויבויות ברוכות שנקבעו במכרז ערוץ 2 לא היינו רואים על המסך סדרות נפלאות כגון 'מרחק נגיעה' ו'עבודה ערבית', שהעמידו בלי חשש בקדמת המסך חרדים, עולים מרוסיה וערבים, ואפשרו על ידי כך לציבור הרחב, לקבוצת הרוב היהודית החילונית-מסורתית, להתוודע לאורחות חייהם, מצוקותיהם ותקוותיהם של מי שחיים אותם על אותה פיסת אדמה, אבל הם בגדר 'אחרים' ומהווים עבורם בדרך כלל זרים מוחלטים" כותבת סמנכ"ל הארגון, דנה וינקלר.

עוד כותבת וינקלר: "אנחנו מודעים לכך שהמעבר לרישיונות אמור להקנות אופק כלכלי לגופים המשדרים ולהקטין במידת מה את עומס המחויבויות השונות המוטלות עליהם. ועדיין, תזכיר החוק מכיר בכך שלערוצים המסחריים, גם במשטר רישיונות, יש אחריות ציבורית, למשל בכל הקשור לשידור יצירה מקורית. למחויבויות בנושא פריפריה יש חשיבות ציבורית וחברתית עצומה, כפי שהוסבר מעלה, אם כי משמעותן הכלכלית, בדרך כלל זניחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully