וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לפרסם מסמכים שהגיש גילת לועדת שפניץ

אמילי גרינצווייג

3.8.2010 / 11:01

התנועה לחופש המידע מבקשת מרשות החברות הממשלתיות להציג את המסמכים ולהראות שהמינויו תקין. מנכ"ל התנועה: "פנייתנו היא על רקע חשיבותו של המינוי לערוץ 1"

התנועה לחופש המידע פנתה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה לקבל את הטפסים שהוגשו לוועדת שפניץ על ידי אמיר גילת, יו"ר השידור הנכנס, על סמך חוק חופש המידע. העמותה מבקשת לבדוק שהליך הבדיקה והמינוי של גילת היה תקין.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מסביר מנכ"ל העמותה רועי פלד את הפניה: "אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב שמישהו מונה לתפקיד בגלל שראש הממשלה רואה בו מינוי נוח. הפנייה שלנו באה על רקע חשיבותו של המינוי לערוץ 1 ולחופש העיתונות בכלל ולאור קשריו הפוליטיים של גילת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו".

ועדת שפניץ לבחינת מינויים בשירות הציבור אישרה את מינויו של גילת, לאחר שהחליטה כי הוא עומד בתנאי הניסיון המקצועי הנדרש לכהונה בחברות ממשלתיות, וכי אין זיקה פוליטית אסורה במינויו ליו"ר רשות השידור, זאת על אף שבישיבה קודמת בנושא, לא אישרה את מינויו. הועדה החליטה כי גילת עומד בתנאי כשירות לכהונה באשר להשכלה וניסיון מקצועי וכן כי תפקודו של גילת כדובר לנתניהו, בעת כהונתו כשר אוצר, היתה כדובר מקצועי וכי אין בין השניים כל קשר אישי, חברי או עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully