וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה סבסוד ממירי DTT

אמילי גרינצווייג

3.8.2010 / 17:06

התנאים לקבלת הסבסוד, בסך מקסימלי של 225 שקל, כוללים דרישה להכנסה ממוצעת שלא תעלה על 4317 שקל בחודש והמצאת אישור על תשלום האגרה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום סבסוד של ממירים לקליטת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הפתוחים לציבור הרחב (DTT) למעוטי יכולת. משמעות ההחלטה היא שמחיר הממיר למעוטי היכולת יקטן עד ל- 50% ממחירו בשוק שעומד על כ- 450 שקל.

התנאים לקבלת הסבסוד, בסך מקסימלי של 225 שקל, כוללים דרישה להכנסה ממוצעת שלא תעלה על 4317 שקל בחודש, המצאת אישור על תשלום האגרה. כן נדרש כי המבקשים לא יהיו מנויי HOT או yes בשלושת החודשים שקדמו להגשת הבקשה. תשלום האגרה השנתי עומד על 390 שקלים וצפוי לעלות בשנה הקרובה ב-5%.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס מסר:"מדובר בהטבה משמעותית לשכבות רחבות באוכלוסיה שאין בידם היכולת לשלם באופן שוטף עבור שירותי הכבלים והלווין. ההחלטה להעניק את השירות החשוב הזה למעוטי היכולת בסבסוד ובמחיר חד פעמי נמוך היא החלטה חברתית מהמעלה הראשונה".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אמר בתגובה להחלטה: "הסיוע למשפחות מעוטות יכולת יתרום גם להרחבת מעגל הצופים בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל ויגביר את החשיפה לשידורים הציבוריים. יש להדגיש כי אישור הצו מקדם את ההיערכות לסגירת מערך השידורים האנלוגי הצפוי בפברואר 2011, הכולל את רשות השידור וערוץ 2. הדבר יחסוך למעלה מ 50 מיליון שקל בשנה, ייפנה תדרים לטובת הרחבת מערך השידורים הדיגיטלי, יאפשר הכנסת טכנולוגיות שידור חדשניות ואף יהיה ידידותי ו 'ירוק' יותר לציבור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully