וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון קשב נגד אברי גלעד

אמילי גרינצווייג

4.8.2010 / 19:59

הארגון טוען כי דברים שאמר גלעד בתכנית "המילה האחרונה" ועסקו בבניית המסגד בגראונד זירו היו גזעניים. גלעד : "זו לא גזענות, זו אמת"

ארגון קשב, מרכז להגנת הדמוקרטיה בישראל, דורש ממפקד גלי צה"ל לגנות בפומבי את אברי גלעד בעקבות התבטאויות גזעניות, לטענת הארגון, במסגרת התכנית "המילה האחרונה" אותה מגיש גלעד בתחנה הצבאית.

בדיון בין גלעד לג'קי לוי, שהתקיים ביום ראשון השבוע ועסק בהקמת מסגד בסמוך לאתר נפילת התאומים בניו יורק התנגד גלעד לרעיון ואמר: "תרבות השקר זו סחורה עוברת לסוחר (בעולם המוסלמי)... הם (האמריקאים) מוכנים לקבל אצבע בעין ולהגיד גם עם עין אחת אני רואה. כלומר, לקבל את הדיבור של המוסלמים שאומרים שהקמת המסגד בגראונד זירו זה גלעד לנספים. זה כמו עם חרירי (ראש ממשלת לבנון), להגיד, אני רואה את השקר, שומע את השקר, אין לי מה לעשות עם זה, אני רופס, אני פשוק רגליים, אין לי כוח להלחם את המלחמות, לא אכפת לי שהילדים שלי ייכבשו, לא אכפת לי שהילדים שלי ייאנסו, לא אכפת לי שהנינות שלי יעברו מילה נשית כי עכשיו את המלחמה הקטנה הזו על הגראונד זירו לא אנהל…".

בפנייה למפקד גלי צה"ל יצחק טוניק דורש יזהר באר, מנכ"ל קשב לנקוט בצעדים נגד גלעד. יזהר כתב במכתבו: "אמירותיו של גלעד מבטאות רעיונות גזעניים והכללות מרחיקות לכת כלפי דת האסלאם. האם האסלאם בן למעלה מ-1.4 מיליארד נפשות, פירושו אונס ילדים ומילת נשים? האם אפשר היה להעלות על הדעת דיון בגל"צ שבו יועלו קביעות של שדרנים על מהותם של היהודים בעולם כמלווי ריבית ונושים, לכאורה?". באר הוסיף וכתב: "זו לא הפעם הראשונה שתכנית שבעבר התיימרה להציג את הדעה והדעה הנגדית הפכה בשנים האחרונות לבמה לדעות גזעניות וחשוכות בה המנחים משלהבים אחד את רעהו לדברי הסתה".

אברי גלעד מסר בתגובה: "כל הדברים שאמרתי אמת. זו לא גזענות, זו אמת". מגלי צה"ל סרבו להגיב.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully