וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום המחצית הראשונה של 2010: הפרסום החרדי זינק ב-20%

נתי טוקר

8.8.2010 / 14:16

תנובה היא המפרסמת הגדולה במגזר. משרדי הפרסום הכלליים הגדולים בישראל אינם מצליחים להשיג דריסת רגל משמעותית במגזר החרדי. טריו, שבבעלות אדלר חומסקי, הגיע רק למקום החמישי

היקף הפרסום במגזר הדתי והחרדי זינק במחצית הראשונה של 2010 ב-20%, כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. תנובה היא המפרסמת המובילה במגזר עם גידול של 113% בהיקף הפעילות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ל-2.8 מיליון שקל. בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עם גידול של 46% ל-15 מיליון שקל.

היקף הפעילות של בולטון פוטנציאל, שבעלות עצמאית של אברהם בריסק ורחל בולטון, הוא כמעט פי שניים מזה של המשרדים המדרוגים יחד במקום השני - גל אורן bsd ואפיקים - שניהם עם היקף פעילות של 7.8 מיליון שקל כל אחד.

משרדי הפרסום הכלליים הגדולים אינם מצליחים להשיג דריסת רגל משמעותית במגזר החרדי. טריו, שבבעלות אדלר חומסקי, אמנם רשם גידול של 60% בהיקף הפעילות במחצית הראשונה של 20010, אך הגיע רק למקום החמישי. השלוחה החרדית של משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן אריקסון, התברגה רק במקום השמיני עם עלייה מינורית של 6% ל-2.5 מיליון שקל. שאר משרדי הפרסום בעשירייה הראשונה הם בבעלות פרטית של אנשי עסקים חרדים.

"חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על ידי משרדים המתמחים בתחום", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.

קבוצת שטראוס, המפרסמת המובילה במגזר הכללי במחצית הראשונה של 2010, הגיע במגזר החרדי למקום השלישי עם 2.2 מיליון שקל - גידול של 4%. סנו, שלא דורגה ברשימת 20 המפרסמים המובילים במגזר הכללי, התברגה בפרסום החרדי למקום השני עם 2.6 מיליון שקל.

אסם והחברה המרכזית למשקאות קלים (מקומות 3 ו-5 בפרסום הכללי, בהתאמה), דורגו יחד במקום השישי. אסם הכפילה את היקף הפרסום שלה במגזר ל-1.9 מיליון שקל.

רשת רבוע כחול, שמפרסמת במגזר בעיקר את תת-הרשת שפע שוק, חוזרת לפרסם לאחר החרם הארוך שהוטל עליה במגזר החרדי, ומתברגת במקום העשירי עם 1.4 מיליון שקל. קטגוריית רשתות השיווק כולה גדלה ב-40%.

הזינוק בהיקף הפרסום במגזר החרדי נבע בעיקר מגידול משמעותי בפרסום בענף הספרים - שמוביל את טבלת הענפים במגזר עם כמעט 6 מיליון שקל. המפרסם המוביל בענף זה הוא ההוצאה לאור ורשת חנויות הספרים "ספרי אור החיים", באמצעות בולטון פוטנציאל. מפרסם נוסף בענף זה הוא רשת ספרי פלדהיים, שדורג במקום הרביעי. שתי הרשתות הגדילו את היקף הפרסום שלהם בכ-200% כל אחת.

ענף הארגונים והעמותות, שמתבסס בעיקר על פרסומי התרמה, התברג במקום השני עם גידול של 44% ל-4.5 מיליון שקל. הפרסום בענף זה התחזק בעקבות העברת המאמצים לגיוס תרומות מיהודי חו"ל - שספגו מכה כואבת במשבר הכלכלי - לעבר תושבי ישראל.מנגד, ענפי קופות החולים והבנקים רשמו קיצוץ בהיקף הפרסום שלהם במחצית הראשונה של 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully