וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט אלגנט

אמילי גרינצווייג

9.8.2010 / 15:38

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי דורש ממנכ"ל משרד רה"מ ומשר האוצר לבדוק את התנהלות רשות השידור בהתמודדות במכרז שידור משחקי נבחרת ישראל בכדורגל. רשות השידור: "הדברים אינם ראויים לתגובה"

"קיים חשש כי כספי הציבור, המועברים לרשות השידור מכוח אגרת רשות השידור, הפכו הפקר". כך כותב מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי למנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה מטעמו על רשות השידור, אייל גבאי ולממונה על התקציבים באוצר, אודי ניסן. ורשבסקי טוען כי במהלך המשא ומתן שמנהלת ההתאחדות לכדורגל עם ערוץ 10 ורשות השידור הציעה הרשות סכומי עתק. ורשבסקי טוען כי הסכומים שנדרשו הנם מופרזים וכי הם גבוהים בהרבה מעלות משחקי המונדיאל ואף אינם עולים בקנה אחד עם נתוני הצפייה החזויים.

במכתב מזכיר מנכ"ל ערוץ 10 את הסכומים אותם הוציאה רשות השידור על רכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי, על שידורי המונדיאל ועל שידורי ה-HD. ומציין כי הן בולטות על רקע ההשקעה המעטה של הרשות ברכישת סוגה עילית, זאת למרות שהרשות מחוייבת להוציא 10% מהכנסותיה על רכישת תכניות מסוג זה: "עיקר ההוצאה נופלת על כתפיהם של הערוצים המסחריים, הנדרשים לממן לבדם - מכיסם את היצירה הישראלית ולספק פרנסה לאלפי היוצרים". לטענתו הדבר יוצר תחרות בלתי הוגנת עם גופי השידור המסחריים שמחויבים להשקעות מאסיביות בסוגה עילית, וכפופים לשיקולים של נתוני צפייה וכדאיות כלכלית.

בסיום מכתבו כותב ורשבסקי: "יש לבחון האם התקיים במוסדות רשות השידור דיון מסודר, הכולל ניתוח כלכלי, אשר קבע כי יש להעמיד במקום הראשון בסדר העדיפויות הציבורי שידורי ספורט על חשבון היצירה הישראלית".

מרשות השידור נמסר: "מכתבו של מנכ"ל ערוץ 10 מלא באי דיוקים ובסילופים ולפיכך אינו ראוי לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully