וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאכטה לשעת לילה מאוחרת

אמילי גרינצווייג

10.8.2010 / 12:28

HOT תיקנס על ידי מועצת הכבלים והלווין במלמעלה מ-200 אלף שקל, על שידור "עספור" בשעות שאינן הולמות וסיווג גילאים שאינו מתאים. HOT: "הטלת הקנס נראית לנו תמוהה"

מועצת הכבלים והלווין הטילה על HOT שני עיצומים כספיים בסך של למעלה מ- 200 אלף שקל בגין שידור הסדרה "עספור" בשעות שאינן מתאימות ובגין הפרת החלטת מועצה נוספת .

המועצה קבעה כי HOT הפרה את הוראות החוק בדבר סיווג שידורים מזיקים, בכך שסיווגה מספר פרקים של הסדרה, אשר הכילו סצנות שיש חשש סביר כי יעודדו שימוש בסמים, כלא מתאימים לצפייה לגילאי 14 ומטה, בעוד שהיה עליה לסווגם כאינם מתאימים לצפייה לגילאי 18 ומטה. באשר לשעות השידור, קבעה המועצה כי נוכח התכנים המשודרים, היה על החברה לשדר את התוכנית החל משעה 22:00 באופן שיתחשב בגיל הצופים, ומשלא עשתה כן, פעלה בניגוד לכללים. המועצה הטילה על HOT עיצום כספי בגובה של 100,800 שקלים. יצוין כי בהמשך התברר למועצה כי בסדרה נכללו גם סצנות מיניות בוטות וגם מטעם זה היה צריך לשדר את הסדרה לא לפני השעה 22:00 בלילה.

כן, הטילה המועצה על החברה עיצום כספי בגובה של 100,800 שקלים, בשל מה שכינתה המועצה "אוזלת ידה של HOT" שהתבטאה בכך שלא יישמה, במשך למעלה משנה, את החלטת המועצה המטילה עליה חובה ליידע את מנוייה בדבר זכאותם להתנתק בשל הסרת ערוצים, ללא החזר עלות הטבה.

יו"ר המועצה ניצן חן מסר: "המועצה רואה בחומרה רבה את הסיווג הלא מתאים של הסדרה עספור, כמו גם את שיבוצה לשידור בשעות שידור מוקדמות. הדברים חמורים במיוחד לאור העובדה שמדובר בסדרה אשר זכתה לפופולאריות רבה, והיוותה עוגן מרכזי בשידורי הוט. השימוש שנעשה בסדרה בסמים היה מרכזי ובולט, תוך הצגת הדמויות האהודות, כדמויות העושות שימוש תכוף בסמים, עד כדי הצגת העישון כמעשה נגיש ונורמטיבי. במקביל, המועצה ממשיכה לפעול בנושאים צרכניים ועומדת על המשמר ככל שהיא נדרשת, על מנת להבטיח כי זכויות המנויים ישמרו ".

מחברת HOT נמסר בתגובה: "הטלת קנס על פער של חצי שעה בשעת השידור, בעידן בו ניתן למצוא כל תוכן ברשת האינטרנט, נראית לנו תמוהה".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully