וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצמים עין

אמילי גרינצווייג

10.8.2010 / 17:52

עיתונאים רבים חתמו על עצומה הקוראת למכון הישראלי לדמוקרטיה שלא לפגוע בתקציב "העין השביעית". קרן נויבך: "זהו אחד הכלים החשובים ביותר לקריאה ביקורתית של העיתונות"

עיתונאים רבים מביעים תמיכה באתר ביקורת התקשורת "העין השביעית" של המכון הישראלי לדמוקרטיה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לאחרונה הוחלט לקצץ שליש מתקציב האתר וכמו כן מחפשים במכון אחר משקיע שיכנס כשותף באתר. בשלב זה צומצמה באופן ניכר פעילותו של "העין השביעית".

על העצומה שהועלתה הבוקר לרשת חתמו בין היתר העיתונאים קרן נויבך, גל גבאי, יובל גנור, מיה בנגל, אילן לוקאץ', אביב לביא ורן רזניק. החותמים קוראים למכון הישראלי לדמוקרטיה לשקול מחדש את ההחלטה לצרף משקיע וכותבים עוד: "אנו פונים לכל גוף שעיתונות איכותית והגנת הדמוקרטיה עומדים לנגד עיניו להצטרף למימון האתר".

מארגני העצומה מצפים שפרסומה ברשת יגרום לעיתונאים רבים אחרים להוסיף את שמם. עוד נכתב: "העין השביעית מהווה לנו כעיתונאים כלי מקצועי לשיפור העשייה היומיומית ומקור חשוב לאינפורמציה בתחום, לניתוח מגמות ולהתבוננות מעמיקה על ההתנהלות השוטפת. בהיותו כלב השמירה של כלב השמירה, תורם 'העין השביעית' תרומה מכרעת לדמוקרטיה הישראלית".

"מדובר באתר תוכן חשוב שלטעמי היה צריך לשמש לא רק עיתונאים", אומרת עיתונאית רשות השידור קרן נויבך. "איני יודעת מה מידת החשיפה שלו לאנשים שאינם מעולם התקשורת, אך ככל שאותם אנשים יקראו בו הם יבינו טוב יותר איך התקשורת עובדת. זהו אחד הכלים החשובים ביותר לקריאה ביקורתית של העיתונות והאזנה ביקורתית ברדיו. בג'ונגל תקשורתי לא פשוט של קרבות ענקים, יש שם את האפשרות להביא לידי ביטוי קולות ברורים ובעיקר להבין מה קורה מאחורי הקלעים ואין דבר יותר חשוב מכך".

אחד מיוזמי העצומה, העיתונאי יאיר טרצ'יצקי, אמר היום לוואלה! ברנז'ה "מבחינתי העצומה הזאת היא חלק מגישה רחבה יותר שאומרת שעיתונאים צריכים להפסיק להיות סבילים ולעמוד מנגד כשמעמדם נפגע. זה נכון גם כשמדובר על תנאי העסקה שלנו, על רמיסת האתיקה או על חקיקה שמאיימת בחופש העיתונות, אבל זה נכון גם כשמוסד חשוב כמו 'העין השביעית' נפגע מסיבות תקציביות. כעיתונאים אנחנו חייבים להפסיק לחשוש להשמיע קול ולחוות דעה בסוגיות שקשורות למקצוע שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully