וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס צהוב לבוררת

אמילי גרינצווייג

11.8.2010 / 18:09

צ'רלטון מבקשת לבטל את פסק הבוררות בינה לבין ההתאחדות לכדורגל בשל ניגוד עניינים של הבוררת גבריאלה דה ליאו, שבעלה מייצג בכיר לשעבר בהתאחדות

חברת צ'רלטון מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 הגישה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לביטול פסק הבוררות בינה לבין ההתאחדות לכדורגל. לטענת צ'רלטון, התגלו ממצאים המעידים על ניגוד עניינים של הבוררת גבריאלה דה ליאו בגינם הייתה צריכה לפסול את עצמה.

בפסק בוררות בין הצדדים נקבע כי החברה לא תוכל להשתחרר מהחוזה על זכויות שידור המשחקים המשניים בליגה, למרות שלטענתה הליגה אינה אטרקטיבית. עוד נקבע כי על צ'רלטון לשלם 12.4 מיליון שקל וכן סכומים נוספים בעקבות חובות עבר להתאחדות.

לטענת צ'רלטון הבוררת דה ליאו לא דיווחה כי משרדו של בעלה מייצג בכיר לשעבר בהתאחדות לכדורגל וכי הוא לוקח חלק בתביעה נגד מרקעי תקשורת, חברת אם של צ'רלטון. במסגרת הליכי הבוררות, טענו ההתאחדות וספורטפייב, המחזיקה בזכויות השידור של המשחקים, כי יש לחייב את מרקעי תקשורת בע"מ, מבעלי צ'רלטון, לתת ערבות להבטחת התחייבויות צ'רלטון מול ההתאחדות. כך למעשה הייתה מרקעי תקשורת צד לבוררות.

כן, נכתב בבקשת הביטול כי הבוררת הייתה מצויה בניגוד עניינים גם בקשר ליועץ בכיר של צ'רלטון, שר המשפטים לשעבר חיים רמון, אשר בעת כהונתו כשר המשפטים, פעל להגשת תלונה כנגדה בפני נציבת תלונות הציבור של השופטים.

לטענת צ'רלטון גם מינוי הבוררת נעשה שלא כדין. במסגרת הבירורים שערכה החברה לאחר מתן פסק הבוררות, פנתה צ'רלטון אל יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד דורון ברזילי, שהוסמך על מינוי ואיתור הבוררת, בשאלה כיצד פעל לאיתור ומינוי הבוררת. מתשובתו הבינה החברה כי המשכן לבוררות הוא זה שפעל למינוי הבוררת, בפועל ולא יו"ר ועד המחוז.

ההתאחדות: "צ'רלטון בועטת בהסכמים"

עו"ד ברוך כצמן, המייצג את ההתאחדות וספורטפייב, מסר בתגובה: "מדובר בבקשה המהווה המשך ישיר למסע ההכפשות האישי, התקשורתי בו פצחה צ'רלטון עת היוודע לה על תוצאות ההליך המשפטי. אין ספק שמדובר בבקשה שהינה בגדר ניסיון אחרון להתחמק מקיום הסכם מחייב, מקיום פסק בוררות ארוך, מנומק ורציני. זה, כך למדו מרשותיי, דרכה של צ'רלטון. בעיטה בהסכמים מחייבים, בעיטה בפסק בוררות מחייב.

"מרשותיי מקוות שבקשה זו הינה שירת הברבור של צ'רלטון. לכל דבר יש סוף. גם לניסיון של צ'רלטון לא לשלם כספים ולהתחמק מהתחייבויות. מרשותיי יגישו תגובה סדורה שתעמיד את צ'רלטון באור הנכון. בסופו של יום צ'רלטון תצטרך לקיים הסכמים ולשלם כספים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully