וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור סוף

עמית הרמן

14.8.2010 / 21:52

במלחמה מול גלנט לבן כספית אין בעיה לחשוף את נורמות העבודה הקלוקלות שלו, במלחמה למען מייקל לואיס לידיעות אחרונות אין בעיה לשכוח את קמפיין האנטי משתמטים שלו

הערת אזהרה

יחסית לפצצה שהטילו אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל בשישי שעבר ב"אולפן שישי" כשחשפו את מסמך גלנט, הפובליציסטים בארבעת העיתונים שומרים על איפוק. כולם, חוץ מהקילר מקרליבך, בן כספית. כספית נחוש בדעתו לעצור את כדור השלג שעלול להוביל למינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ובקרב הזה הוא לא רואה ממטר. עמדת כספית, שפתח השבוע את ארכיון הטינופים הפרטי באות ג', היא כנראה עמדת המערכת של מעריב שפותח חזית ישירה מול גלנט וקטע מהמאמר מופיע בעמוד הראשי של העיתון.

הכל כשר במלחמת כספית בגלנט, אפילו חשיפת נורמות העבודה הבעייתיות, שלא נגיד המושחתות, שלו. כספית מספר כיצד ניסה להוריד את עורך "סופשבוע" לשעבר שחר אלתרמן ואת התחקירן קלמן ליבסקינד מפרסום תחקיר על מעלליו של גלנט בקרקעות מושב עמיקם בו הוא מתגורר (איים שלא יכתוב יותר במוסף). לפחות עכשיו הוא מתנצל. מעריב, בחוכמה, פרסמו את התחקיר שוב השבוע ב"מוספשבת". לטענת ליבסקינד הוא גם הועף ממילואים בגלל אותו תחקיר.

כספית שפך בסוף השבוע הזה כל כך הרבה מילים על הפרשה, שסטטיסטית מישהו מעיתון הארץ היה צריך לחטוף. ארי שביט אותו הוא מכנה "מגדולי האקירובאים", יצא יחסית בזול, או כמו שאמר כספית לגלנט לפני כמה שנים: "איש לא ישים לב ולא צריך להתרגש".

ב"ישראל השבוע" דן מרגלית מסדר עבודה לידידו הותיק מיכה לינדנשטראוס וכותב שמערכת היחסים בין לשכות הרמטכ"ל ושר הבטחון תגיע בסופו של דבר לבדיקה של מבקר המדינה. סך הכל רוב הפרשנים מפרגנים לחשיפת ערוץ 2, פרט כמובן למטיף בשער קלמן ליבסקינד ששולח את אברמוביץ' ודניאל לחינוך מחדש בבית ספר כותרת.

מאחורי הסורגים

"7 ימים" דורשים בכתבת השער בשלומו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, המרצה את עונש המאסר שנגזר עליו בכלא חרמון. שוש מולא ניסתה להתחקות אחר שגרת חייו של הירשזון, אבל נאלצה להסתפק רק בעדויות מהמעגל הרחוק של השר לשעבר. הירשזון עצמו שסרב לכל אורך תקופת משפטו להתראיין, סרב באופן רשמי להתראיין גם לכתבה הזו, כך גם ילדיו. מה שהצליחה מולא לגרד זה ציטוטים מאסירים שחיים עם השר לשעבר באגף, דברים מהרב גרוסמן שנותן שיעורי תורה בכלא ומעיד שהאסיר הסלב מתחזק, ודברים שאמר השבוע הירשזון ל"ידידו הטוב" על הרושם המוטעה שנוצר כאילו גנב את כספם של ניצולי השואה.

התיאורים של בית הכלא והפרטים על השר הכלוא בתוכו מעניינים, אבל קשה להשתחרר מהתחושה שהכתבה נתפרה על ידי פרקליטיו החדשים של הירשזון במטרה להתחיל קמפיין לקראת הדיון בערעור שהגיש לבית המשפט העליון וצפוי להידון בנובמבר. תמונת העורך דין לא משאירה מקום לספק.

הבל היופי

לידיעות אחרונות ולהארץ צורפו בסוף השבוע פרצופים יפים. מייקל לואיס, חייל בסוכנות לוק- מבית ידיעות אחרונות, התייצב לראיון אצל רז שכניק ב-"7 לילות". שכניק דש בהרחבה מוגזמת בסיפור אי גיוסו של לואיס לצה"ל והוא משתדל מאד להוציא את הטאלנט טוב מהסיפור, ספק אם לואיס היה חייל בסוכנות אחרת שכניק היה שוכח את חובתו לקמפיין נגד ההשתמטות שידיעות אחרונות הוביל בכל הכוח.

בין היתר מספר לואיס על התגובות של אנשים ברחוב המכנים אותו "משתמט" ו"מניאק", על הקמפיין למועצת החלב עליו נאלץ לוותר, ועל התגובות של אביו הטייס שעומד, איך לא, מאחוריו. משם ממשיך שכניק אל המוכר והנעים: הריבועים בבטן, ההומואים שנמרחים עליו, והנשים המבוגרות.

במוסף הארץ הלכו על הלוקו הנרי דוד, שרק בדצמבר האחרון הציג את אישיותו המסוכסכת ב"תרבות מעריב", עם עליית "נשות הטייסים". תכלס, מתחיל להימאס. דורון חלוץ פגש אותו לרגל עליית הדרמה הרוסית "טרויקה" ב-HOT ושמע על ההתנסות היחידה של דוד עם בחור, על כך שלעשירית מהבחורות ששכב איתן הוא שילם, והתפלספות בשקל על כך ש"אהבה – אני לא חושב שיש דבר כזה". הצילום של ינאי יחיאל בכפולה הפותחת קסום, הקרדיט לאמריקן אפרל קצת תמוה נוכח החזה החשוף של דוד.

ארץ שנאהב

חודש שלם חיכינו לראות מי ירוויח מהסכסוך בין קשת לידיעות אחרונות, והשבוע הגיעה התשובה ב"סופשבוע" של מעריב, שבימי שלום לא היה זוכה למתנה כזאת- שער משותף של מולי שגב עם מוטי קירשנבאום. הראיון המשותף של השניים- האיש שמאחורי "זוהי סדום" ו"ארץ נהדרת" והאבא של "ניקוי ראש" שגם משתתף ב"זוהי סדום", הוא משהו שידיעות בוודאי היו שמחים שיהיה באמתחתם. השיחה של אלון הדר עם השניים היא מסוג האירועים שלא ממש משנה מה נאמר בהם, אלא חשיבותם בעצם קיומם. שני גיבורי התרבות, כל אחד בדורו, תרמו את דעתם על הסאטירה הישראלית, ההשוואה המתבקשת בין "ניקוי ראש" ל"ארץ נהדרת", והמקפלות שהשפיעו על החיילים הרוקדים בחברון.

בגלריה מופיע ראיון עם התסריטאים של "זוהי סדום" אסף שלמון ודוד ליפשיץ- למעשה אותו ראיון, רק עם מרואיינים פחות מעניינים. השאלות חוזרות על עצמן וגם התשובות: הביקורות על חוסר הנשכנות של הסרט, הצנזורה שהופעלה עליהם (או לא) מלמעלה והצנזורה העצמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ציוץ קטן

@@@הצלם דניאל בראון מוכיח בתוצרת הארץ של מוסף הארץ שתמונה שווה אלף מילים. חבל שבמוסף לא הסתפקו בתמונה המדהימה והנדירה של בנימין ושרה נתניהו ושפכו הרבה יותר מדי מילים מסביב.

@@@ואפרופו שרה נתניהו, שאפו לסימה קדמון. נראה שהגברת הראשונה קראה בשבוע שעבר את הטור שלך. בערב שישי, פרסם אמנון אברמוביץ את "מסמך שרה": מכתב לשר הפנים ובו קריאה לא לגרש את ילדי העובדים הזרים.

@@@לידיעת שפרה קורנפלד: אף אחד לא יתחרט על ראיון שלא נתן, בטח לתרבות מעריב, בטח לכתבה הזויה על נטישת פייסבוק.

@@@שבוע שני ברציפות שבמוסף הארץ הולכים על כתבת התנתקות בשער. ציוני זה הכי אחי.

@@@אם ישראל שישבת מבטיחים בשער ובכותרת המשנה שמיי פיינגולד תדבר על האונס שעברה, כדאי שבכתבה יהיה קצת יותר מציטוט של דברים שאמרה לחדשות 2.

שיר ליאיר

אולי צריך לסגור את "מדור סוף", עכשיו כשיאיר משחק אותה פילוסוף/

חיים ללא זהות הם בעצם גהנום, בחייאת יאיר קשה לנו בחום/

רצינו מדור שאפשר לקחת לבריכה, משהו קליל, עם איזו התנשאות על אשתך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully