וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזן: בדיחה על פולארד ב"מועדון לילה"- חרפה אתית

אמילי גרינצווייג

22.8.2010 / 13:04

נציב תלונות הציבור ברשות השניה קורא לרשות ולזכיינית ערוץ 2 קשת לדון בנושא: "מדובר במעשה שלא יעשה, אין לעבור על נושא זה לסדר היום"

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, גיורא רוזן, סבור כי בדיחה שסיפר יובל סמו בתכנית "מועדון לילה" וכללה רמיזה מינית כלפי אשתו של ג'ונתן פולארד, מהווה חרפה אתית. בתוכנית ששודרה ב-6 באוגוסט בקשת, התייחס סמו לאסתר פולארד ואמר, "אסתר תקשיבי הוא כבר 25 שנה שם, את מאבדת את השנים הכי יפות שלך, בואי נפליג למחוזות אירוטיים".

רוזן הצדיק תלונות רבות שהתקבלו לאחר השידור וטען בתשובה כי במקרה זה הסאטירה חרגה מגבולות האתיקה ומבחינה אתית מדובר במעשה שלא ייעשה, זאת מכיוון שפולארד לא יכול להשיב על הדברים: "בעיניי זו סוגיה המחייבת דיון של ממש בין הרשות השנייה לבין עורכי התכנית והזכיין, באשר לאחריות אתית ומערכתית. אין לעבור על נושא זה לסדר היום. לא רק בשל החרפה האתית, אלא כדי שמקרים כאלו לא יישנו" כתב רוזן והוסיף "על אתיקה מדברים ומסכמים ולא ודווקא מענישים, שכן לא לכל חטא יש עונש".

האגודה לזכות הציבור לדעת ,דרכה הועברו תלונות הצופים אל הרשות השנייה, מברכים על החלטת הנציב אשר לדבריהם על פי רוב מצדד בחופש הביטוי במקרים מעין אלו, אולם במכתב אליו הצרו על שהסתפק במילים בלבד ולא עשה שימוש בכלים העומדים לרשותו, כגון דרישה להתנצלות של מערכת התכנית. ראשי האגודה פנו אל ממלא מקום יו"ר הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, בדרישה לפעול על פי הוראות הנציב.

טרם התקבלה תגובת קשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully