וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל הפקות

אמילי גרינצווייג

22.8.2010 / 19:38

אדם בשם פייר לביא הציע למספר תוכניות ראיון עם סוכן המוסד לשעבר יהודה גיל תמורת תשלום שיועבר אליו. ב"המקור" שילמו, בערוץ 2 מבקרים. עופר שלח: "יהודה גיל לא יקבל כסף או טובת הנאה חומרית מהראיון. פייר לביא יקבל סכום לא גדול עבור תחקיר"

ידיעות אחרונות צפוי לפרסם בקרוב ראיון עם איש המוסד לשעבר יהודה גיל, שהורשע בעבר בריגול ובגניבה ונדון לחמש שנות מאסר. לאחר פרסום הכתבה ישודר ראיון עם גיל גם בתכנית "המקור" של ערוץ 10. לוואלה! ברנז'ה נודע כי אדם בשם פייר לביא, בעליה של חברת "לביא פ. אנטרפרייז - ריהוט וטכנולוגיה משרדית בע"מ", שבין עיסוקיה הוצאה לאור, יבוא מוצרים שונים ופיתוחים בתחום החינוך והפרסום פנה לאחרונה הן לחברת החדשות של ערוץ 2 והן לתכניות נוספות בערוץ והציע להן לראיין את גיל תמורת תשלום שיועבר אליו.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה סיפר פייר לביא כי אין הכרות מוקדמת בינו ובין יהודה גיל: "פניתי אליו ושכנעתי אותו להתראיין, עשיתי זאת למען ההיסטוריה". לביא אומר כי הכסף אותו קיבל לא יועבר ליהודה גיל: "יהודה גיל לא מקבל ולא יקבל שום טובת הנאה חומרית או כספית או משהו שמשתמע. מכך הואיל ואני בעל חברה עצמאית, אני פונה כמוציא לאור וממנף את העסק באמצעים ייחודיים, גם באמצעות התקשורת, ואני מצפה לראות שכר לעמלי. זה דבר לגיטימי ראוי ומכובד כשם שכתבים ועיתונאים מקבלים משכורת".

יהודה גיל היה קצין מוסד שהיה אחראי על מקור בסוריה. במהלך שנות ה-90 העביר מידע כוזב ולקח כסף שהועבר אליו לשם הפעלת הסוכן הסורי. חלק מהידיעות שהעביר בשנת 1996 גרמו לבהלה מחשש שסוריה תתקוף את ישראל, ואף להיערכות צבאית מיוחדת בגבול הצפון. גיל נחשף, נשפט וב-1999 הורשע בעבירות של ריגול וגניבה. הוא נדון לחמש שנות מאסר.

העיתונאי עופר שלח, מגיש "המקור", אמר בתשובה לפניית וואלה! ברנז'ה: "יהודה גיל לא קיבל ולא יקבל שום סכום כסף ושום טובת הנאה חומרית מהראיון שלו לתכנית 'המקור'. פייר לביא יקבל סכום לא גדול, על פי המקובל, עבור תחקיר מקיף שערך והעמיד לרשותנו ועבור עזרתו בהכנת הסרט. פייר לביא העביר לערוץ 10 התחייבות מפורשת בכתב שדבר מן הכסף הזה לא יועבר ליהודה גיל".

גורם בערוץ 2 אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "שכירת שירותי 'תחקיר' מסוחר רהיטים שהודה כי הוא פועל מטעמו של יהודה גיל היא כנראה דבר טבעי מבחינת אנשי ערוץ 10 – בטח אחרי שכבר שילמו כסף עבור ראיון לחשב ציון נתן (בפרשת פנאן) ועוד העזו לקרוא לזה 'החזר הוצאות'. השאלה רק למי שלח ודרוקר מגישים את הקבלות על הוצאות הכיבוס וההלבנה שלהם".

מידיעות אחרונות לא התקבלה תגובה לשאלות וואלה! ברנז'ה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully