וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת נקנסה בגלל חריגה בשידור תוכניות ריאליטי ובידור

אמילי גרינצווייג

23.8.2010 / 15:01

הרשות השניה קנסה את הזכיינית ב 37 דקות פרסום, למרות שעמדה במחויבויותיה לשידור תוכניות סוגה עילית. קשת: "ההנחיה אינה סבירה"

הרשות השנייה קנסה את קשת בזמן פרסום בעקבות חריגה ממכסות השידור השבועיות של תוכניות בידור וריאליטי. לפי החלטת הרשות הזכיינית תקנס ב 37 דקות פרסום בשעות הפריים טיים.

מהרשות נמסר כי קשת שידרה במהלך החודשים יוני ויולי תוכניות בידור וריאליטי מעבר להיקף הזמנים המותר בהנחיות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שעומד על שלוש שעות שידור שבועיות של תוכניות בידור וריאליטי. כן מסרה הרשות כי ההפרות חזרו על עצמן על אף ההתראות שניתנו.

עוד ציינה הרשות כי קשת עמדה בהיקף שידור תוכניות סוגה עילית ואף בהיקף גדול יותר מהנדרש.

הנחיית הרשות פוגעת בתכנון לוח שידורים ארוך טווח.

בקשת טוענים כי מלכתחילה ההנחייה המגבילה את היקף שעות השידור אינה סבירה. מהזכיינית נמסר: "הנחייה המחייבת את מנהל התכניות לשבץ לוח שידורים ממוספר ונקודתי שנבדק באופן יומי, פוגעת באפשרות לתכנון ארוך טווח, מושכל ומקצועי. מלאכת תכנון לוח השידורים סבוכה ממילא. תפקידו לשבץ לוח מעניין, מגוון, איכותי, המכיל תמהיל של תכנים ואף עומד במחויבויות השונות, קשה גם מבלי לעשות זאת תוך ספירה מדוקדקת של דקות שידור ומספור תכנים.

"כשהמועצה מכלילה את כל תכניות הבידור והריאליטי תחת כפיפה אחת, ושמה מולן את כל תכניות הסוגה, היא קובעת כי ז'אנרים מסוימים "נחותים" יחסית לאחרים ולמעשה מקצה מחמת מיאוס את כל תכניות הבידור והריאליטי. זוהי הכללה פושעת – הן לז'אנרים השונים הנכללים בהגדרה זו והן ליוצרים שעוסקים במלאכת יצירת התכניות הללו.

"קשת שידרה בשבועות האחרונים את התכנית "כוכב נולד" פעמיים בשבוע כתכנית מרכזית. זוהי אחת מתכניות הדגל שלנו, וצר לנו שהרשות והמועצה בוחרות להתעלם מיתרונותיה וממעלותיה הרבות - מהעובדה שהיא מצליחה להנגיש את הפריפריה למרכז, לתת הזדמנות לצעירים באשר הם ועל כך שהיא החזירה את הזמר העברי והעיסוק בו, לעם. אנו מבקשים שהרשות תתייחס לשני צידי המשוואה ותבדוק לא רק את כמות הבידור, אלא את היחס שבין הבידור לריאליטי, כפי שעושה ההנחייה מיסודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully