וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת דיבה נגד "עובדה" על סך 5 מיליון שקל

אמילי גרינצווייג

24.8.2010 / 12:51

שמעון קופר, שתחקיר אודותיו התפרסם בתכנית בחודש מרץ השנה, טוען כי באמצעות עריכה מניפולטיבית נוצר רושם שהוא אחראי למות שתי נשותיו. "עובדה": "אנו עומדים מאחורי הכתבה"

תביעת דיבה על סך חמישה מיליון שקלים הוגשה לבית המשפט המחוזי נגד שידורי קשת, אילנה דיין הכתב עמרי אסנהיים וצוות התכנית "עובדה". בתביעה, שהגיש הבוקר (שלישי) שמעון קופר באמצעות עורכי הדין אלי הלם ונטלי יחיאלי-ברקוביץ' לבית משפט מחוזי מרכז, טוען קופר כי במסגרת תחקיר שכונה "תעלומת האלמן הכפול" ושודר בתוכנית "עובדה" הוא הוצג כמי שביצע רצח כפול של שתי נשותיו תוך עיוות המציאות ובפגיעה באמות מידה בסיסיות של יושר והגינות. בתחקיר התכנית ששודרה ב-25 במרץ השנה הציגה את קופר אשר איבד שתיים מנשותיו, האחת, אורית, שהתאבדה והשנייה ג'ני שנפטרה מאירוע לב בשנתה.

בכתב התביעה נטען: "באמצעות עריכה מתוחכמת ומניפולטיבית של חומרי הגלם, יצרו הנתבעים את הרושם, החד משמעי, כי קופר רצח את שתי נשותיו על מנת לזכות בירושותיהן, דבר הנוגד לחלוטין את המציאות". התובע טוען כי הדברים פורסמו זאת למרות שצוות התוכנית ידע על קביעת המשטרה, כי לקופר אין כל קשר במות רעייתו ג'ני. עוד טוען קופר כי הפרסום אודותיו מהווה לשון הרע והוצאת דיבה, וכי הוא נעשה ברשלנות חמורה. קופר דורש פיצוי של חמישה מיליון שקלים וכן פרסום תיקון והבהרה בהיקף הדומה לזה שנחשף בתוכנית המקורית וכן את הסרת הפרסום מאתר האינטרנט mako.

ממערכת "עובדה" נמסר: "לא התקבלה אצלנו כל תביעה . אם תגיע נתייחס אל טענותיו במסגרות המתאימות. בכל מקרה, המערכת עומדת מאחורי הכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully