וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראי מורקרת

אמילי גרינצווייג

24.8.2010 / 17:29

חברת הכנסת עינת וילף טענה במכתב שהפיצה כי בעיתון גלובס מתנכלים לה על רקע חוק שהיא מקדמת לבלימת הריכוזיות במשק. גלובס: "העיתון לא ישלים עם הטלת אימה ופחד"

בעיתון גלובס תוקפים את חברת הכנסת ד"ר עינת וילף (עבודה) לאחר שאמש הפיצה מכתב בו היא טוענת כי בעיתון מנהלים מולה מסע הפחדה בשל אינטרסים של בעליו אליעזר פישמן. וילף טוענת כי הדבר נעשה עקב הצעת חוק שהיא מקדמת לבלימת הריכוזיות במשק. אתמול (שני) פירסם גלובס טור דעה של סגן עורך גלובס אלי ציפורי, שהופיע בחלקו על שער העיתון, בו הועברה ביקורת חריפה על וילף.

במכתב שהעביר העיתון היום לח"כ וילף נטען כי המכתב שהפיצה כלל השמצות, דברי בלע ואי אמיתות וכי העיתון יגיב במלוא האמצעים העומדים לרשותו. עו"ד יורם מושקט, היועץ המשפטי של העיתון כותב לח"כ וילף: "אינך יכולה לצייר את מרשי העיתון 'גלובס' כמי שפועל בשמם של בעלי הון, שכדברייך מבקשים לראות סוג של נבחרי ציבור 'מפוחדים, מבוהלים, שותקים ושאינם יכולים למלא את תפקידם למען הציבור בנאמנות'. הרי אותו דבר ניתן לומר כלפייך, שלאור מכתבך השולל את הביקורת העניינית שנמתחה עלייך בכתבה של אלי ציפורי בעיתון 'גלובס' בנושא הריכוזיות, כי את מעוניינת לראות את העיתונות בישראל בכלל ואת עיתון 'גלובס' בפרט כמפוחד, מבוהל ושאינו יכול למלא את תפקידו בנאמנות למען הציבור בכלל וקהל הקוראים בפרט".

עוד כותב עו"ד מושקט כי העיתון לא ישלים עם הטלת אימה ופחד על כלי תקשורת שאינו מקדש את דעתה: ""יתרה מכך, לא ישלים עם הכפשות בדבר הפעלת עיתונאים ועורכים על ידי בעלי העיתון".
ח"כ וילף טענה במכתב שהפיצה כי בשיחה של דוברה עם כתבת גלובס לילך ויסמן אמרה הכתבת: " מאז פרסום הכתבה עליה בדה-מרקר, עורך גלובס 'מחפש' אותה", על כך משיבים בגלובס כי וילף כלל לא דיברה עם הכתבת וכי נוסח הדברים, כפי שהוצגו במכתבה של וילף, מהווה שקר ומניפולציה זולה.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה קודם לקבלת המכתב מגלובס, אמרה ח"כ וילף לוואלה! ברנז'ה:"הניסיון להתקפה אישית מוכיח כי מדובר במשהו שהוא מעל הניסיון להתמודד באופן ענייני עם מדיניות מסויימת. ואין עדות טובה יותר לאותו ניסיון התקפה אישי מהכתבה עצמה, אופן הניסוח והטון שלה. חשוב שנבחרי ציבור לא יפחדו לקחת על עצמם נושאים רגישים. זה לא אומר שלא יכול להתקיים דיון בבדרך הנכונה אבל הוא לא יכול להתקיים תוך כדי הפחדות והתקפות אישיות".

מלשכת ח"כ וילף נמסר בתגובה למכתב מגלובס : "המכתב התקבל בלשכתנו, איננו מופתעים ממנו מדובר בחלק מהקמפיין של עיתון גלובס. אנו עומדים לחלוטין מאחורי הדברים שנכתבו במכתבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully