וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להוראת האוצר: הוארך חוזהו של מנשה רז ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

26.8.2010 / 16:31

רז, ששכרו עומד על 24 אלף שקל, עזב בעבר את הרשות בתנאים מועדפים ועל כן אין באפשרותו לחזור לעבוד בה. מוטי שקלאר: "האוצר אינו מנהל את רשות השידור"

החוזה האישי של עיתונאי ערוץ 1 מנשה רז יוארך בהוראת מנכ"ל רשות השידור, זאת למרות שלא אושר על ידי הממונה על השכר באוצר, כך עולה ממכתב שהעביר סמנכ"ל כח האדם ברשות השידור למחלקת השכר, והגיע לידי וואלה! ברנז'ה. רז הועסק במסגרת חוזה עבודה אישי, זאת מכיוון שבעבר פרש מהרשות בתנאי פרישה מועדפים. על פי חוק התקציב, לא ניתן לאשר את חזרתו לעבודה ברשות.

מאז הופסק שידור תוכניתו של רז, "מסיבת עיתונאים", לפני למעלה משלושה חודשים, הוא משובץ למשימות הגשה שונות בהתאם לדרישת המערכת ואיננו משמש כמגיש קבוע. משכורתו החודשית של רז עומדת על 24 אלף שקלים.

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור מסר בתגובה: "עם כל הכבוד הרב שאני רוחש לאוצר, האוצר אינו מנהל את רשות השידור ונקודת המוצא שלי היא שיש להתייחס לעובדים כאל בני אדם ולא כאל מספרים. אנשים אינם חפץ ואני לא אפסיק עבודתו של אדם בן רגע, מה גם שהעסקתו עד היום כן היתה באישור האוצר. נתתי הוראה להמשיך לשלם את שכרו, לפחות בחודש זה, ובכל מקרה לגבי המשך העסקתו אפעל בהתאם להמלצת הייעוץ המשפטי של הרשות ולא זה של האוצר.

מנשה רז הנו עיתונאי בעל זכויות רבות, איש תקשורת ותיק ועשה מלאכתו נאמנה בערוץ 1 ולא יעלה על הדעת שכל גורם ברשות שאינו מרוצה ממגיש כזה או אחר יפנה לאוצר לביטול ההתקשרות איתו. צר לי, שהאוצר נגרר לכך ובמיוחד כאשר אנו נמצאים בפתחה של רפורמה במהלכה מאות אנשים יעזבו את האשות במהלך שלוש השנים הקרובות. על כן אני סבור כי העיסוק הפרטני בעת הזו במנשה רז תמוה ולא ברור".

ממשרד האוצר נמסר: "המשך העסקתו של מנשה רז, לפי מיטב בדיקתנו, נעשתה ללא אישור הממונה על השכר. הנחייה בעניינו ודרישה לפעול בהתאם לחוק יסודות התקציב, הועברה לרשות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully