וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה בכדורסל: "להשעות את רון קופמן"

אמילי גרינצווייג

30.8.2010 / 13:06

המנהלת הגישה תלונה למועצת העיתונות נגד רון קופמן וישראל היום בגין עבירה אתית ופגיעה ובשם הטוב של אנשי המנהלת. קופמן: "כדי לפגוע בשם טוב צריך שיהיה שם טוב"

מנהלת ליגת העל בכדורסל הגישה תלונה למועצת העיתונות נגד העיתונאי רון קופמן והעיתון ישראל היום ודורשת את השעייתו של קופמן לארבעה חודשים. זאת בגין כתבתו "תרומות יתקבלו בברכה", שפורסמה ב-8 ביולי 2010 ודנה בהסכם החסות שנרקם בין מפעל הפיס ובין מנהלת הליגה. עוד דורשת המנהלת כי קופמן והעיתון ינזפו וכי העיתון יפרסם התנצלות כלפי ליגת העל בכדורסל, המנהלת והעומד בראשה, אבנר קופל.

בתלונה טוענים אנשי המנהלת כי תוכן הכתבה ופרסומה מגלמים עבירות אתיות על כללי האתיקה המקצועית של מועצת העיתונות, כלפי ליגת העל בכדורסל והעומדים בראשה. על פי התלונה, הכתבה: "נגועה בחוסר אובייקטיביות, הטעיה וחוסר נאמנות לאמת, פוגעת בפרטיות ובשם הטוב של הנוגעים בדבר ונכתבה בעוד קופמן מצוי להבנתנו בניגוד עניינים חריף. הכל תוך עבירות חמורות על כללי האתיקה של מועצת העיתונות, עד כי דומה שעבור מר קופמן כללי האתיקה הם בבחינת 'לכם ולא לי'".

לטענת המנהלת, תפקידיו של קופמן בערוץ הספורט, מציבים אותו בניגוד אינטרסים מוחלט בעניין הכתבה שפורסמה, ובהתבטאויותיו של קופמן המציגות את ליגת העל בכדורסל כמוצר 'גמור', 'צריך להיות אדיוט כדי להשקיע עשרה ממיליון דולר בליגת הכדורסל' וכד' יש בכדי לפגוע בערך זכויות השידור של ליגת על וכי "כל מטרת ההשתלחות של מר קופמן היא לסייע לערוץ הספורט – מפרנס מרכזי שלו – לרכוש את זכויות השידור במחיר מופחת"בתלונה מציינים כי אין מדובר בכתבה אחת בלבד, אלא בסדרת כתבות.

כן מציינים אנשי המנהלת כי גם אלי סהר, עורך מדור הספורט בעיתון, הנו עובד של ערוץ הספורט וכי "ייתכן כי גם קשריו של מר אלי סהר עם ערוץ הספורט, מניעים את השיסוי והביזוי שלוחי הרסן והשיטתיים של מר קופמן". בנוסף, טוענים במנהלת, כי תגובה שנשלחה מטעמם וביוזמתם, לאחר שלא נתבקשה תגובה טרם פרסום הכתבה, למערכת ישראל היום, צונזרה בהיקפים גדולים, עד כי הלכה למעשה נמנעה מהמנהלת זכות התגובה.

"המוצר שעליו מדבר קופל רשם רייטינג שהגיע במקרים מסויימים ל- %0"

בתגובה לדברים אמר רון קופמן לוואלה! ברנז'ה: "מאחר והיכרותי עם אבנר קופל היא רבת שנים, כדי לפגוע בשם טוב צריך שיהיה שם טוב. מעולם לא היה לי קשר עסקי עם ערוץ הספורט, אני בעל חברת הפקה פרטית ואין לי כל קשר עם ערוץ הספורט למעט תשלום בעבור הופעותיי שם כמו בגופי תקשורת אחרים באירועים שונים. המוצר המוצלח שעליו מדבר אבנר קופל רשם רייטינג שהגיע במקרים מסויימים ל- %0 ובמקרים מצטיינים ל- 0.7%, הקהל בורח ממנו. רק בעונה שעברה מספר קבוצות פשטו רגל, העונה מתקשה הליגה למלא את מכסת 12 הקבוצות שהיא חייבת להציג ועל כל זה רצה מר קופל הנכבד לקבל 37 מיליון שקלים ממפעל הפיס, שהוא משרד ציבורי דו מהותי המבוקר על ידי מבקר המדינה.

"חבל שגופים פרטיים כמו מנהלת הליגה שהיא חברה כלכלית בונה את תשתיתה הכלכלית על כספי ציבור, במקום לייצר הכנסות מגופים פרטיים. אני סמוך ובטוח שאם מנהלת הליגה לא תקבל תרומות ו/או נדבות מהמועצה להסדר הימורים בספורט כחלופה למפעל הפיס היא תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה בעונה הבאה".

מישראל היום נמסר: "ישראל היום יאמר את עמדתו בפני מועצת העיתונות". ממועצת העיתונות נמסר:"כשתתקבל התגובה היא תבחן לפי כללי מועצת העיתונות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully