וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס היציאה מ- HOT ו-yes לא יעלה על יתרת סכום העסקה

אמילי גרינצווייג

6.9.2010 / 17:12

כך קבעה המועצה לשידורי כבלים ולווין. המועצה תדון בקרוב גם בחישוב דמי היציאה במסגרת מבצעים והטבות המותנים בתקופת התחייבות

לקוחות שיבקשו להתנתק מ-HOT ו-yes לא ישלמו קנס יציאה גבוה מיתרת סכום העסקה שלהם, כך קבעה מועצת הכבלים והלוויין. במסגרת הליך בחינה שמקיימת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין בנושאים צרכניים מרכזיים, אשר יש בהם כדי להשליך על חסמי המעבר בין החברות, החליטה המועצה לאחרונה, להורות לחברות הכבלים והלווין לשלב בנספחי המבצעים המוצעים על ידם למנויים, הוראה לפיה מנוי המבקש להתנתק בטרם הסתיימה תקופת ההתחייבות יחויב ב"קנס יציאה", הידוע גם בכינוי "החזר עלות ההטבה", או ביתרת סכום העסקה שבה התקשר, לפי הסכום הנמוך מבין השניים. החלטתה זו תחול על מבצעים קיימים.

המועצה צפויה לדון בקרוב גם באפשרות להגביל את תקופת ההתחייבות ל- 18 חודשים בלבד, ולחייב את HOT ו-yes ליצור חפיפה בין תקופת ההתחייבות של המנוי במסגרת כל המבצעים בהם הן התקשרו עם כל מנוי ומנוי כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים אשר צרך המנוי יפקע בו זמנית במועד אחד (כלומר – שתהא חפיפה, נניח, בין תקופת ההתחייבות לתוכן לתקופת ההתחייבות בקשר עם הממיר). המועצה תדון גם בחישוב דמי היציאה במסגרת מבצעים והטבות המותנים בתקופת התחייבות, בשל העובדה שהמנויים נדרשים פעמים רבות לשלם סכומים גבוהים ביותר.

יו"ר המועצה ניצן חן מסר: "החלטת המועצה כי בעת יציאה ממבצע בטרם סיומו, יחייבו החברות את הצרכן בסכום הנמוך מבין "החזר עלות ההטבה" לבין יתרת סכום העסקה, מהווה צעד הראשון בשורה של נושאים צרכניים שהמועצה לא תהסס לבחון על מנת לשפר את מעמד הצרכנים.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully