וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכניות לשבת

אמילי גרינצווייג

12.9.2010 / 17:19

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק הודיע כי חיילי התחנה הצבאית לא יעבדו בשבת ובפורום המשפטי למען ארץ ישראל הודיעו כי ימשכו את העתירה לבג"צ בנושא

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק אמר בפגישה עם מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נחי כי אייל שידורי גלי צה"ל בשבת לא יבוצעו על ידי חיילים. זאת, לדברי טוניק, בהמשך למגמת הצמצום במספר החיילים העובדים בשבת בתפקידים שידוריים המתקיימת בשנים האחרונות. כן הבהיר טוניק כי בגלי צה"ל קיימת רגישות רבה לנושאים הדתיים ולהתייחסות לחיילים הדתיים המשרתים בתחנה: "בשנים האחרונות גדל בצורה משמעותית מספר החיילים הדתיים המבקשים לשרת בתחנה, והחוזה הבלתי כתוב עמם קובע כי חייל דתי לא רק שלא יחויב לעבוד בשבת אלא גם תכנית שהיה מעורב בהכנתה והוקלטה מראש, לא תשודר בשבת", אמר טוניק בפגישה.

הוראת פיקוד עליון, המסדירה את פעילות כלל חיילי צה"ל בשבתות ומועדים ובפרט אופן פעילות החיילים בגלי צה"ל, הנעשית בשיתוף עם הרבנות הצבאית, נמצאת בשלבי הכנה סופיים. לדברי טוניק, העיסוק בהוראה זו , נבע מהעתירה, אותה הגיש הפורום לבג"צ לפני כשנתיים ובה דרש כי התחנות גלי צה"ל וגלגל"צ לא יופעלו על ידי חיילים בשירות סדיר בשבתות ומועדי ישראל.

נציגי הפורום המשפטי למען ארץ ישראל אמרו כי בעקבות הסדרת הדבריפ בפגישה עם טוניק בכוונתם למשוך את העתירה. טוניק הבהיר כי אם העתירה אכן תמשך הוא יפנה לגורמים המוסמכים לעצירת כתיבת פקודת המטכ"ל בנושא.

נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מסר בתגובה כי: " המאבק על שמירת החוק בגל"צ מצליח, ואנחנו מברכים את מפקד גלי צה"ל שהבין כי גם תחנה צבאית מחויבת לשמור חוק ובתוך זמן קצר חיילים בצהל לא יחללו שבת שלא מסיבות מבצעיות. הפורום המשפטי ימשיך לפעול למען שמירת צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". מגלי צה"ל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully