וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בידוד עיתונאי

אמילי גרינצווייג

14.9.2010 / 14:51

אגודות העיתונאים בישראל תוקפות את האיגוד הבינלאומי של העיתונאים שטוען כי ישראל מנעה את כניסת נשיאו: "אנו מגנים בתוקף את הניסיון הזדוני לייצר אווירת משטמה והתלהמות"

אגודות העיתונאים של ירושלים ותל-אביב פרסמו היום הודעת גינוי חריפה נגד איגוד העיתונאים הבינלאומי, שמסר כי ישראל מנעה את כניסתו לארץ של יונס משהוד, סגן נשיא הארגון. בעקבות הודעת האיגוד הבינלאומי גינו את ישראל ארגוני עיתונאים רבים בעולם.

בפועל, כך טוענים באגודות העיתונאים, משהוד, אזרח מרוקו, הוזמן לביקור במסגרת משלחת של האיגוד העולמי לרשות הפלסטינית כאשר הפניה לאישור כניסה לישראל עבורו הוגשה יום לפני הביקור המתוכנן. באיגוד העולמי נמנעו מלבקר את הרשות הפלסטינית ובמקום זאת הטילו את האשם על ישראל. עוד נטען כי בשל היעדר קשרים דיפלומטים בין ישראל למרוקו ולצורך בדיקות ביטחוניות, טיפול בבקשה רגילה לאשרת כניסה ממרוקו אורך בדרך כלל חודש.

ראשי אגודות העיתונאים בישראל דני זקן ואבי פז מסרו: "אנו מגנים בתוקף את הניסיון הזדוני לייצר אווירת משטמה והתלהמות, כאילו ישראל מונעת כניסת עיתונאים. זוהי הטיה פוליטית נעדרת הגינות בסיסית ושקר גס המשחיר את שמה של מדינת ישראל תמורת הון פוליטי מפוקפק".

הגינוי נמסר לנשיא האיגוד המבקר ביחד עם המשלחת ברשות הפלסטינית, לראשי אגודות העיתונאים בעולם החברות באיגוד הבינלאומי ולתקשורת. ראשי האגודות דחו פניה של האיגוד הבינלאומי להשתתף בביקור המשלחת בשטחים, זאת מכיוון שלטענתם הקו המנחה אותו קבע האיגוד לביקור כולל מגמתיות אנטי ישראלית מובהקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully