וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לע"מ מסרבת להנפיק תעודה לעיתונאית אמריקאית

אמילי גרינצוויייג

16.9.2010 / 16:53

מריאן הוק כותבת פרילנס לאתר האמריקן כרוניקל. לשכת העיתונות הממשלתית מסרבת לחדש את תעודת העיתונאי שלה משום שלאתר מספר מועט של גולשים

מריאן הוק, עיתונאית אמריקאית, הכותבת פרילנס לאתר האינטרנט אמריקן כרוניקל עתרה לבג"צ נגד לשכת העיתונות הממשלתית ומשרד הפנים בגין סירוב הלשכה לחדש לה את תעודת העיתונאי. להוק תעודת עיתונאי מאז מאי 2007.

לטענת הלשכה, הקריטריונים הנדרשים לקבלת תעודת עיתונאי לכותבים לאתרים זרים, היא 100 אלף כניסות ייחודיות מדי יום, זאת להבדיל מאתרי האינטרנט הישראלים מהם נדרשות 20 אלף כניסות ייחודיות.

לטענת עורך דינה של הוק, עו"ד סני חורי, מדובר בסירוב שאיננו סביר. הוק כותבת באתר האמריקן כרוניקל, לו נמנות כ-23 אלף כניסות ביום וכן בבלוג UN-TRUTH שמספר הכניסות אליו עומד על מאות. "מריאן הוק עובדת כעיתונאית במשך כל חייה ואין כל ספק שזה המקצוע היחיד שלה במשך עשרות שנים. דווקא בגלל זה היא אכן קיבלה תעודת עיתונאי במשך מספר שנים. למרות שלא חל כל שינוי במצב או במקום בו היא עובדת, הוחלט לפתע שלא להעניק לה תעודת עיתונאי בטענה שהאתרים בהם היא כותבת אינם עונים על הקריטריונים הנוקשים של לשכת העיתונות הממשלתית. ברור שיש לגבש קריטריונים אשר בוחנים לגופו של עניין, מי הוא עיתונאי מקצועי ולא קובעים מספר בלתי סביר ועל פיו מחליטים מי יקבל תעודה ומי לא".

דני סימן , ראש לשכת העיתונות מסר בתגובה: "כל המסרים שלנו הוגשו בתצהיר לבג"צ. כעת נעשים בלשכה הליכים רבים לגיבוש קריטריונים חדשים למתן תעודות העיתונאי שיתאמו את השינויים וההתפתחויות החלים בתקשורת המקוונת. בכוונתו למצוא קריטריונים שיתאמו את ההתפתחויות לא רק לטווח הקצר, ועל כן נדרש הליך מעמיק".

הלשכה הגישה אתמול (רביעי) עדכון לבג"צ בגין פסיקתו מלפני 5 חודשים , בה התקבלה העתירה של אתר יופוסט (בעבר סקופ), שטען לאפליה בקריטריונים הנדרשים מהתקשורת המקוונת להענקת תעודת העיתונאי, והורה ללשכה לתקן ולהתאים את הקריטריונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully