וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes תפגוש את המדינה בבית המשפט

אמילי גרינצווייג

16.9.2010 / 17:37

חברת הכבלים עתרה לבג"צ נגד החלטתה של ועדת הכלכלה של הכנסת לפטור את הערוצים היעודיים מתשלום דמי מעבר ומבקשת כי יפסק לה פיצוי בגין אובדן ההכנסה

חברת yes הגישה היום עתירה לבג"צ נגד הכנסת, משרדי המשפטים והתקשורת והערוצים 9 ו-24, בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לתיקון חוק התקשורת באופן שיפטור את הערוצים הייעודים מתשלום דמי המעבר. HOT ו-yes מחויבות בהעברת שידורי הערוצים היעודיים, זאת על פי הוראת שר התקשורת, עד כה חויבו הערוצים בתשלום עבור השימוש בתשתיות ומשאבים של החברות. גובה התשלום שנקבע עמד על 2.4 מיליון שקלים ל-HOT ו-2.1 מיליון שקלים ל-yes.

yes דורשת מבית המשפט לקבוע כי כל עוד לא יוסדר פיצוי נאות לחברה בגין הפגיעה בקניינה, אין להחיל עליה את הוראות התיקון. לחילופין נדרש כי בית המשפט יקבע כי התיקון לחוק איננו מתיישב עם חוקי היסוד, בשל הפגיעה בקניין, וכי הנו בטל בהיותו בלתי חוקתי.

בעתירה טוענת החברה כי התיקון נחקק בנסיבות חריגות ופסולות וכי הוא מבקש לשלול את הפיצוי המגיע לה לפי דין בשל החובה הרגולטורית המוטלת עליה להתיר לאחר להשתמש בתשתיותיה ומשאביה,באופן הפוגע פגיעה קשה, בלתי מידתית, ושלא לצורך.

עוד טוענת yes, כי בעוד התיקון מוצג כפטור של כלל הערוצים הייעודיים מתשלום דמי מעבר, בפועל מדובר בהטבה לערוץ 9 בלבד, וכי מדובר בהתערבות פסולה בסכסוך עסקי בין שני גופים. לטענות אלו מצרפת החברה ציטוטיהם של יועצים משפטיים של ועדת הכלכלה, משרד המשפטים ומשרד התקשורת, מדיוני הוועדה, המגבים את טענותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully