וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד שהוחרם מהעיתונאים ששהו על המרמרה יוחזר בקרוב

אמילי גרינצווייג

16.9.2010 / 17:55

בעקבות פניית אגודת העיתונאים למשרד ראש הממשלה ולמשרד החוץ הועבר ציוד הצילום שהוחרם אל משרדי האגודה בירושלים. יתר הציוד יועבר בהמשך

הציוד שהחרים צה"ל מעיתונאים זרים שסיקרו את משט המרמרה, יוחזר לכתבים בימים הקרובים. ציוד הצילום הועבר מבסיס חיל הים בחיפה למשרדי אגודת העיתונאים האגודה בירושלים, דרכוני העיתונאים הועברו למשרד החוץ. יתר הציוד, הכולל את המחשבים הניידים של העיתונאים, יועבר בהמשך. השבת הציוד מתבצעת בעקבות פניות של אגודת העיתונאים בירושלים אל משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון. על מנת לאפשר זיהוי מהיר של הציוד העיתונאי, כבר בזמן אירוע ההשתלטות על המשט הופעל לחץ מצד האגודה כי הציוד יאסף ויסומן בנפרד.


דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים מסר: "המחויבות שלנו כאיגוד עיתונאים מקצועי והמחויבות האישית שלי כחבר בהנהלת פדרציית העיתונאים הבינלאומית- היא לשמור על זכותם של העיתונאים- ישראלים כזרים לסקר באופן חופשי את האירועים באזור. אגודת העיתונאים בירושלים מכינה דו"ח על אירועי המשט בהיבט הסיקור העיתונאי- שיופץ לגורמים הרלוונטים בישראל ולאיגוד הבינלאומי לצורך הפקת לקחים לאירועים עתידיים".


בתוך כך, איגוד העיתונאים האפריקאי הודיע כי הוא "מזועזע" מהודעת הגינוי שהוציאו ארגוני העיתונאים בתל אביב וירושלים כנגד איגוד העיתונאים הבינלאומי, שמסר כי ישראל מנעה את כניסתו לארץ של יונס משהוד, סגן נשיא הארגון: "האיגוד מבקש להביע את אכזבתו מתגובת אגודות העיתונאים בארץ אשר לדעתנו התרחקו מההתנהגות הסולידרית הצפויה מאגודות העיתונאים שלה האחריות על קידום סולידריות חוצת גבולות", נאמר בהודעת הארגון.

בתגובה להודעת האיגוד האפריקאי אמר זקן :"קיבלנו הבטחה מהאיגוד הבינלאומי שההודעה שלנו תתפרסם ליד הודעת הארגון האפריקאי. כעת לפי דרישת הארגונים בארץ הורדה הודעת הארגון האפריקאי מהאתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully