וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגלית למבקר: "גורמים במשרד החשב הכללי מתעמרים בי"

אמילי גרינצווייג

19.9.2010 / 18:45

מגיש ערב חדש טוען כי הוא מופלה לרעה על ידי גורמים במשרד החשב הכללי ומבקש מלינדנשטראוס לפתוח בחקירה. האוצר: "החשב הכללי דוחה על הסף את כל הטענות בדבר מניעים אישיים נגד מר מרגלית"

דן מרגלית מבקש ממבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לפתוח בחקירה לבירור התנהלות גורמים במשרד החשב הכללי באוצר. לטענת מרגלית, הוא מופלה לרעה על ידי גורמים במשרד: "נוהגים בי בחוסר יושר, התעמרות ומעשה איפה ואיפה באשר לעבודתי". מרגלית, שמגיש את ערב חדש כ-28 שנה, טוען כי בעשר השנים האחרונות לא עודכן שכרו ובשנה האחרונה אף הסכים להפחתתו.
במכתב טוען מרגלית כי עם תום חוזהו, ב-31 באוגוסט ביקש להמשיך בעבודה עד בחירת המנחה החדש במכרז וסורב. גם לאחר שהציע להמשיך ולהגיש את התכנית ללא תשלום, סירב לכך החשב הכללי. מרגלית טוען כי כלל המכרז מהווה אפליה לרעה כלפיו, שכן אף אחד מהמגישים הנוספים של התוכנית לא נדרש לכך.

מרגלית כותב כי נודע לו על הפסקת המכרז משמואל כורזים, העורך הבכיר של ערב חדש וכי עורך דינו דרש להמשיך ולקיים את המכרז, שכן המעטפות כבר נפתחו.

אותו מידע שהועבר למרגלית על ידי כורזים, הוא זה שלמעשה הביא את האוצר לפנות למבקר המדינה, עוד קודם לפנייתו של מרגלית, זאת מחשש להתערבות במכרז. כן נעשתה פנייה מטעם הטלוויזיה החינוכית לנציבות שירות המדינה על מנת לפתוח בחקירת ההדלפה.

ועדת ההתקשרויות של החינוכית הכריזה היום על קיום מכרז פומבי חדש לאיתור מנחים לתוכנית, זאת בהמשך להמלצות החשב הכללי, אשר ביקש לפסול את המכרז הנוכחי להתחיל במכרז גדול ופומבי יותר.

מרגלית טוען כי תביעת משרד האוצר לחקירה מהווה "זריית חול בעיניים" וכי החומר אותו העביר כורזים אליו הנו מה שנדרש על רקע השהיית המכרז וכי אין בכך כל הליך חריג.

האוצר: "עיקר ההשגות הן לגבי התנהלות החינוכית"

ממשרד האוצר נמסר: "ועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר דרשה כבר לפני יותר משנה כי הטלוויזיה החינוכית, שהיא יחידת סמך במשרד החינוך ופועלת במימון כספי משלם המיסים, תערוך הליך תחרותי לבחירת מנחה לתוכנית 'ערב חדש', כמו בכל גוף ממשלתי אחר המבקש להעסיק נותן שירותים חיצוני, זאת במקום להאריך באופן אוטומטי את ההתקשרות עם דן מרגלית. דרישה זו לא התקיימה עד לשבועות האחרונים.

"החשב הכללי העביר בכתב את השגותיו לגבי ההליך אותו פירסמה הטלויזיה החינוכית, המעלות חשש כי אין כוונה אמיתית לערוך תיחור שיוויוני ופתוח, השגות שהתקבלו על ידי הטלויזיה החינוכית שהודיעה כי בכוונתה לפרסם מכרז חדש. החשב הכללי דוחה על הסף את כל הטענות בדבר מניעים אישיים כאלה או אחרים נגד מר מרגלית, ועיקר השגותיו הן לגבי התנהלות הטלוויזיה החינוכית בעניין זה. יודגש כי אחת ההערות לטלויזיה החינוכית היתה לגבי ההתקשרות עם כלל מנחי התוכנית , ולא רק לעניין ההתקשרות עם מר מרגלית.

"בשולי הדברים נעיר כי תמוה בעינינו כי מכתב פנימי בדבר הליך מכרזי, שיועד לטלויזיה החינוכית הגיע לידי אחד המתמודדים במכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully