וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה קלה על הקלה

אמילי גרינצווייג

20.9.2010 / 2:18

הפתעה! בשנה שבה הקפיאה הרשות השניה מליוני שקלים ממחויבויות קשת ורשת ואף מיקדה את הרגולציה, עומדות זכייניות ערוץ 2 בכל מחוייבויות ההשקעה בסוגה עילית. דו"ח הרשות השניה לשנת 2009- לבלוע עם ריטלין

דו"ח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשנת 2009 מציג עמידה כמעט מלאה במחויבויות של רשת וקשת. זכייניות ערוץ 2 עמדו באופן מלא במחויבויותיהן להוצאה על תכניות מסוגה עלית אל מול תחזית ההכנסות שלהן, למעט התאמות קלות.

קשת תחויב בהשלמה של 12.5 מיליון שקל, ורשת תידרש להשלים כ-2 מיליון שקל. ערוץ 10 עמד בכל התחייבויותיו ולא ידרש בהתאמות והשלמות. רשת וקשת אף החלו בהשלמת חוסרי העבר. רשת וקשת מחויבות להוצאה לסוגה עילית כנגזרת של הכנסותיהם, ערוץ 10 מחויב על פי תיקון חוק הזיכיון בהוצאה קבועה של 76.5 מיליון שקל.

בשנת 2009 הרעיפה מועצת הרשות השניה הקלות מפליגות על הזכייניות. בחודש מרץ 2009, הקפיאה המועצה 15% מהמחויבויות של זכייניות ערוץ 2, נוכח המשבר הכלכלי. מדובר בהפחתה של סכומים בסך 11.5 מיליון שקל עבור רשת ו-14.5 מיליון שקל עבור קשת, כנגד הוצאה על הפקות קנויות. בימים הקרובים תחליט המועצה האם על הזכייניות להשיב את הסכומים שהוקפאו ובאיזה אופן. כמו כן באפריל הוחלט על מיקוד רגולציה שמשמעותה היתה הקלות נוספות לזכייניות ואפשרה ההשקעה בז'אנר מיוחד על חשבון דרמה וסרטי תעודה.

החיים במספרים

רשת היתה מחויבת להוצאה על סך של כ- 70 מיליון שקל על סוגה עילית. מתוך זאת חויבה להוצאה של 8.1 מיליון שקל לצורך השלמת חוסרי העבר משנים 2006 ו-2007. לרשת הוכרה הוצאה בסך של כ- 81 מיליון שקלים. עם זאת, תידרש הזכיינית להשלים ב-2011 שני מיליון שקל בסוגה העילית, נוכח הפער בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל. רשת ביצעה הוצאה נוספת, של 15.4 מיליון שקל על תכניות מז'אנר מיוחד שלא הוכרו על ידי הרשות, זאת בשל המכסה המרבית הקבועה בכללים.

קשת הייתה מחויבת להוצאה על סך 84 מיליון שקל על תכניות סוגה עילית, מתוכן 7.5 מיליון שקל לצורך השלמת חוסרי העבר בתכניות סוגה עילית משנים 2006 ו-2007. לקשת הוכרה הוצאה בסך של כ- 84.7 מיליון שקל. קשת תחוייב להשלים ב-2011 12.5 מיליון שקל, נוכח הפער בין ההכנסות הצפויות לבין ההכנסות בפועל.

ערוץ 10 חויב להוצאה על סך 76.5 מיליון שקל על תוכניות מסוגה עילית. לערוץ הוכרה הוצאה בסך 77.6 מיליון שקל, למעלה ממיליון שקל יותר מהנדרש.

ירושלים? לא כולם זוכרים

קשת, רשת, ערוץ 10 והטלוויזיה החינוכית עמדו במכסת ההפקה המקומית הנדרשות. רשת וקשת מחויבות בהשקעה ושידור של הפקות קנויות מסוג סוגה עילית בשיעור שלא יפחת מ-65% מסך ההוצאה הכוללת. ברשת נמצא שיעור שידור של 62% והשקעה של 64%, לעומת קשת בה נמצאה השקעה של 30% שעות שידור ו33% אחוזי הפקה.

לפי כללי הרשות נקבע כי 10% מזמן השידור של מכסת ההפקות הקנויות יופקו בירושלים או באזורי פריפריה, רשת עמדה בדרישה זו עם 21%, קשת לא השלימה את מחויבויותיה בנושא והפקות הפריפריה שלה עומדות על 6% בלבד.

רשת וקשת לא חרגו מהמכסה המקסימלית המותרת לשידורים חוזרים, העומדת על 20%. בערוץ 10 נרמה חריגה של והמכסה עמדה על 4% ואילו בטלוויזיה החינוכית נרשמו 34%.

השקעה בקולנוע

על פי כללי הרשות, הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10 מחויבות כל אחת בהוצאה של 4 מיליון שקל על סרטי קולנוע ישראליים. קשת דיווחה על הוצאה בסך 4.4 מיליון שקלים וערוץ 10 על 4.2 מיליון שקלים. רשת עדכנה לאחר סיום הדו"ח על ההוצאה בתחום, דיווחה זה נבדק על ידי הרשות בימים אלו.

מקשת נמסר בתגובה לדו"ח: "מאמצנו והשקעותינו נשאו פרי. הנתונים מעידים על כך שניתן לשלב בהצלחה בין איכות ורייטינג". מרשת נמסר בתגובה: "דוח הרשות מראה פעם נוספת שרשת עומדת בכל ההתחייבויות למרות התנאים הקשים בהם היא פועלת". מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כפי שהבטחנו, ערוץ 10 עומד וימשיך לעמוד בכל המחויבויות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

העידן החדש של סמירה

בהתאם לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, החלה הרשות, באוגוסט 2009 בשידורי ניסיון להפצת ערוצי הטלוויזיה הפתוחים של ישראל: 1, 2, 10, 33, 99. במהלך השנה הושלם שלב א' עם הפעלת משדרים ב 15 אתרי שידור ברחבי הארץ. בהמשך התקדמה הרשות לשלב ב', בו התווספו משדרים, בהתאם לבדיקות הקליטה ולצרכים שעלו לאחר תחילת שידורי הניסיון. בשלב הבא, שנקבע לפברואר 2011, צפויה סגירת השידור האנלוגי. מהלך זה צפוי להוות חיסכון לקופת המדינה של כ-50 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully