וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת נאור: "אנחנו כבית משפט לא נבחר שירים"

אמילי גרינצווייג

20.9.2010 / 13:53

בעתירה לבג"צ שעסקה בהסדרת מעמדה של גלגלצ, הורה בית המשפט למדינה להגיש תוך 45 יום את הוראות הפיקוד העליון המסדירות את פעילותה ואת פעילות גל"צ

גלי צה"ל תעביר בתוך 45 ימים לבית המשפט את הוראות הפיקוד העליון המסדירות בין השאר את פעילות התחנה ואת תחנת הבת גלגלצ. בית המשפט הורה לתחנה לעשות כך בעקבות פניה שהוגשה לבית המשפט על ידי עו"ד גיא אופיר בה הוא עתר להסדרת מעמדה הנורמטיבי של התחנה בחקיקה ראשית וכנגד שיטת הפלייליסט הנהוגה בה.

בכך ייתר למעשה בית המשפט העליון את עתירתו של אופיר בנושא גלגלצ. בהרכב הדיון ישבנו שלוש שופטות:, נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, השופטת מרים נאור והשופטת אסתר חיות.

בית המשפט דחה את טענותיו של אופיר כנגד שיטת הפלייליסט. השופטת נאור אמרה בדיון : "אנחנו כבית משפט לא נבחר שירים". עו"ד אופיר, שהגיש את העתירה באוקטובר 2009 טען כי התחנה פועלת בהעדר תכלית ציבורית מובהקת, בוואקום חקיקתי, בהעדר רגולציה מתאימה, ללא הנחיות ופיקוח, ללא ביצוע מכרזים ותוך התעלמות מביקורת ציבורית ומשפטית, לרבות דו"חות של מבקר המדינה אשר הצביעו על אי סדרים כספיים והתנהלות לקויה.

עוד טען אופיר כי התחנה פועלת בהשפעת תאגידים מסחריים בעלי עוצמה המצוידים בקשרים תעסוקתיים ומסחריים עם גלגלצ ועם בעלי תפקידים בכירים בתחנה. פרקליטות המדינה, שהשיבה בשם התחנה, דחתה את כלל הטענות של אופיר.ומחתה המדינה על טענתו, לפיה הוא פועל בשם מוזיקאים אשר אינם יכולים להיחשף: "הצגת טענות נגד פעילותה של גלגלצ וכן טענות אישיות לא מבוססות על התנהלות אנשיה ומניעיהם כביכול, באופן אנונימי וללא ביסוס, מקשה על המשיבים להתמודד עם טענות מסוימות המועלות כביכול על ידי מוזיקאים". כן תקפה המדינה את ניסיונו של עו"ד אופיר להעביר דיון שהוא ציבורי במהותו בנוגע לעריכה מוזיקלית לזירה המשפטית.

עו"ד גיא אופיר אמר בתגובה: "ברגע שהוראות הפיקוד העליון תצא תוך 45 יום כפי שבג"ץ הורה למדינה, אקרא ואחליט האם יש צורך בעתירה נוספת. אם הבעיות שציינתי לא נפתרו בהוראת הפיקוד, אעתור שנית". מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מרוצים שבית המשפט ציין לטובה את העבודה המקצועית ושקיפות הנהלים בשיטת הפלייליסט וקבע כי אין מה לדון בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully