וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "לא הגיוני שערוץ 2 ישתלט על השיח הקולנועי"

אמילי גרינצווייג

20.9.2010 / 19:17

מטה מאבק היוצרים תוקף את החלטת הרשות השניה להכיר בזכייניות הטלוויזיה כמפיקות קולנוע: "נראה עוד מאותו הדבר, תוכניות טלוויזיה פופולאריות במסווה של סרטי קולנוע"

"טיוטת כללי הקולנוע של הרשות השנייה תפגע ביצירה הקולנועית ובהשקעה בדרמה", כך טוענים במטה מאבק היוצרים. על פי הטויוטה החדשה שפורסמה אתמול בגלובס, תכיר למעשה הרשות בזכייניות כמפיקות קולנוע, בכך שתאפשר להן הפניית 35% מסך השקעתן בקולנוע להפקה עצמית על ידן.

בתגובה לדברים שהעבירו היוצרים לרשות השנייה נטען כי מתן היתר רשמי לערוצים המסחריים להפיק בעצמם 35% מכלל השקעתם יגרום לפגיעה ביצירה הקולנועית. ברמזם על סרטה של זכיינית ערוץ 2 קשת, "זוהי סדום", כותבים היוצרים כי "הפיכת הערוצים המסחריים למפיקי קולנוע רק תגרום לכך שעל המסך הגדול נראה עוד מאותו הדבר, תוכניות טלוויזיה פופולאריות במסווה של סרטי קולנוע, וזאת במקום סרטים צעירים, מקוריים, נועזים וחתרניים. כבודו של ערוץ 2 במקומו מונח, והשפעתו התרבותית גם כך אדירה - לא הגיוני שהוא ישתלט גם על השיח הקולנועי הישראלי".

כן יוצא המטה כנגד הכוונה לאפשר הכרה בהשקעה בקולנוע כהשקעה בדרמה. לדברי היוצרים, במסגרת מיקוד הרגולציה כבר נפגעה ההשקעה בדרמה שצפויה לספוג פגיעה נוספת במסגרת המעבר מרשיונות לזכיונות: "עוד רגע וכבר לא יהיה במה לנגוס!" כותבים היוצרים ומסכמים " ההשקעה בקולנוע חייבת להישאר לפחות ברמתה הנוכחית, ואסור שתבוא על חשבון הדרמה - גם כך מדובר בסכומים נמוכים למדי בשני התחומים גם יחד.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully