וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב רשות השידור להפקות חיצוניות: 15 מ' ש'

אמילי גרינצווייג

21.9.2010 / 14:51

מליאת רשות השידור אישרה את הסכום לשנת 2011. היוצרים: הסכום הוא בגדר בדיחה לא מוצלחת. או ששקלאר לא מאמין ברפורמה, או שהוא לא מאמין בתעודה ודרמה"

רשות השידור תשקיע 15 מיליון שקל בהפקות חיצוניות בשנת 2011. ועדת הכספים של מליאת רשות השידור אישרה אתמול את ההוצאה לצורך היערכות להפקות חוץ בשנת 2011, בהן דרמה, תעודה, סאטירה, אירוח תרבות ומוזיקה. כמו כן אישרה הוועדה הקצאת 2.5 מיליון שקל לרכישת זכויות השידור של משחקי הכדורסל של גליל/גלבוע והפועל ירושלים במפעלים האירופיים השונים.

בתחילת השנה עמד התקציב הפקות המקור החיצוניות של רשות השידור על תשעה מיליון שקלים, ורק מאוחר יותר הוגדל התקציב ל-12 מיליון שקלים. על פי חוק רשות השידור, מחויבת הרשות להוצאה של 36% מהכנסות הטלוויזיה על רכישת הפקות מקור חיצונית, מדובר בסכום של כ- 170 מיליון שקלים.

יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת אמר בישיבה:"הרשות נערכת ליום שאחרי הרפורמה ושוקדת על הכנת לוח שידורים שייגזר מגיבוש המדיניות והחזון של הרשות". מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, הבהיר כי הסכום שאושר יהיה חלק מהוצאה כוללת של 65 מליון שקל אותם אמורה הרשות להשקיע בהפקות בשנת 2011 בהנחה שהרפורמה אכן תצא לדרך".


במטה מאבק היוצרים הגיבו בכעס על ההוצאה, הנמוכה לטענתם, שאישרה מליאת הרשות להפקות חיצוניות: "הסכום שרשות השידור מייעדת להשקעה בהפקות מקור חיצוניות הוא בגדר בדיחה מאוד לא מוצלחת, ומעיד על אחת משתי האפשרויות הבאות: או ששקלאר לא מאמין ברפורמה, או ששקלאר, חרף כל המילים הגבוהות , לא מאמין בדרמה ותעודה. שתי האפשרויות חמורות באותה המידה, לא פחות גרוע, באותו זמן ממש ששקלאר זורק על הנייר כמה גרושים לסוגה עילית, הוא שוב מאשר הוצאות למפעלי ספורט, שמתווספים לאלו שכבר משודרים בערוץ 1. עם כל הכבוד לשידורי ספורט, ויש כבוד, לא יתכן שהרשות תשקיע בהם בלי חשבון במקום תכנים אחרים, החשובים לציבור לא פחות, שהיא מחוייבת על פי חוק לשדרם – חוק אותו היא מפירה באופן שיטתי ושערורייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully