וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטקשן

אמילי גרינצווייג

21.9.2010 / 16:09

משרד הביטחון מבקש לעגן בחקיקה את שידור החסויות על ידי גלי צה"ל. בתחנות האזוריות זועמים: "מקווים שהכנסת לא תאפשר חוק כזה הפוגע בנו וברשות השידור"

משרד הביטחון הפיץ את תזכיר חוק המציע להפוך את הוראת השעה, המסדירה את שידורי החסות ותשדירי השירות בגלי צה"ל וכן את הפיקוח הציבורי על שידורים אלה, לחוק קבוע. תשדירי השירות המותרים לשידור על ידי התחנה, הם כאלו המביאים מידע על מבצעים וההטבות המכוונים לחיילי שירות החובה, הקבע והגימלאים. הצעת החוק מבקשת להרחיב את תשדירי השירות גם לכאלו המכוונים לחיילי המילואים הפעילים.

תקציבה של גלי צה"ל עומד על 40 מיליון שקל, כאשר התחנה מכניסה מדי שנה כ-17 מיליון שקל מתשדירים וחסויות. במאי האחרון האריכה וועדת הכלכלה את הוראת השעה, המסדירה את סוגיית שידורי החסות ותשדירי השירות בתחנה הצבאית, בשנה נוספת עד ל-13 במאי 2011, זאת למרות בקשתו של משרד הביטחון כי ההוראה תוארך לשנתיים. ההוראה נחקקה בשנת 2005 לשנתיים ולאחר מכן, הוארך תוקפה עד ל-13 במאי 2010.

לשידור חסויות בגלי צה"ל יש התנגדות נרחבת בעיקר סביב אופן ההבחנה בין תשדירי החסות לפרסומות מסחריות ולאופן שבו התרת שידורים אלו תפגע בתחנות הרדיו האיזוריות, ורבשות השידור. בעבר הגישו התחנות האיזוריות עתירה לבג"ץ כנגד שידור התשדירים בתחנה. אחד ממגישי הבג"צ נגד גלי צה"ל אמר היום לוואלה! ברנז'ה: " הנושא הזה של חסויות ותשדירי שירות התבצע על ידי גלי צהל בניגוד לחוק, בצורה בוטה תוך הפרת כל הכללים והחוק כאמור. הגשת הבג"צ נועדה לעצור את ההפקרות ואכן בית המשפט הגבוה לצדק קיבל את טענת שלושת התחנות וקבע כי התשדירים מתבצעים בניגוד לחוק. בית המשפט השיב לטענת בא כוח משרד הביטחון שטען כי מדובר בתשדירי שירות בלבד, כי מדובר בהפרת חוק ואמרו כי 'מצידי תקראו לזה צנצנת, מדובר בתשדירי פרסום'. אנו מקווים שהכנסת לא תאפשר העברת חוק כזה הפוגעת ברשות השידור ובתחנות האיזוריות. העובדה שהכנסת לא הסכימה להצעת החוק בזמנו אומרת הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully