וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישר שוקל הגמשת מגבלת שעות השידור של בידור וריאליטי

אמילי גרינצווייג

21.9.2010 / 17:55

זאת לאור עמידת רשת וקשת במחוייבויותיהן לשנת 2009. גורמים בענף הביעו פליאה. היוצרים: "העמדה של אבישר יותר ממוזרה"

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר שוקל את הגמשת מגבלת שעות השידור של תכניות הבידור והריאליטי. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר אבישר כי לאור הדוחות המעודכנים של הזכייניות, בהם מסתמן כי הן משלימות את שידורי הריאליטי בשעות רבות של שידורי סוגה עילית, הוא מוכן לשקול את הגמשת הכללים הקיימים בנושא. אבישר טרם קבע תאריך להעלאת הנושא לדיון במועצה.

גורמים בענף הביעו פליאה מהצהרתו של אבישר: "ההצהרה הזו של יו"ר המועצה החדש מפתיעה ביותר, בייחוד לאור הדיון שנערך רק לפני חודשיים במועצת הרשות השנייה, שבו תבעה המועצה במפגיע מהזכייניות לעמוד במכסות המקסימום לשידור ריאליטי ובידור".

זכיינית ערוץ 2 קשת שלחה אמש למפרסמים את לוח השידורים לחודש אוקטובר. על פי הלוח תשדר הזכיינית כשעתיים בשבוע את תכנית האודישנים של הריאליטי, "מאסטר שף", וכן שעתיים של שעשועון הטריוויה, "אל תפיל את המיליון". יצויין כי לפני כחודש הרשות השנייה קנסה את קשת ב-37 דקות פרסום בשעות הפריים טיים בעקבות חריגה ממכסות השידור השבועיות של תוכניות בידור וריאליטי.


גורם בכיר בתעשייה אמר לוואלה! ברנז'ה: "כמו כל המפרסמים ומשרדי הפרסום קיבלתי אתמול את הלוח שקשת פרסמה לחודש אוקטובר ונדהמתי לראות חודש וקצת בלבד אחרי תצוגת האכיפה של הרשות השנייה, אין שום בעיה להצהיר בראש כל חוצות על זה שפשוט הולכים להפר שוב את הכללים. גם בימים שבהם היו שלושה זכיינים הייתה תחושה שלרשות השנייה יש מדיניות אחרת מקלה יותר עבור קשת ומדיניות אחרת לשאר הזכייניות, ההצהרה הזאת של יו"ר המועצה מוכיחה שהתחושה הזאת היא מדיניות".

גם במטה מאבק היוצרים הרימו גבה לנוכח התבטאות אבישר: "ההתבשמות של ראשי הרשות השניה בעבר ובהווה מתוצאות הדו"ח של 2009 לא מובנת לנו. לראשי הרשות נוח מאוד להתעלם מנתון אחד שערורייתי: קשת, גוף השידור המרכזי בישראל, לא עמדה בחובתה על פי חוק לרכוש מיוצרים חיצוניים 65% מכלל ההפקות מסוג סוגה עלית ששידרה, ורכשה מיוצרים חיצוניים הפקות בשיעור של 30% בלבד! לא מדובר כאן בדקדוקי עניות - החובה החוקית להוציא החוצה את רוב הפקות הסוגה העלית נובעת מהשאיפה להבטיח כמה שיותר פלורליזם ביצירה ומהרצון לספק עבודה לכמה שיותר יוצרים, או במילים אחרות למנוע מצב שכל היצירה מנווטת ומתופעלת משני בניינים ברמת החי"ל, שגם כך מרכזים בתוכם כוח שידורי ותרבותי עצום. העמדה של אבישר יותר ממוזרה - במקום לדרוש מקשת להבהיר כיצד היא מתכוונת לתקן את ההפרה המהותית שביצעה, הוא מתכוון להעניק לה פרס. זוהי התנהלות שהדעת לא סובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully