וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ל רשת: "לסגור את החינוכית ולהעביר את הכסף לקרנות"

אמילי גרינצווייג

28.9.2010 / 14:51

אילן דה פריס אמר את הדברים בפאנל של פורום היוצרים הדוקומנטריים בפסטיבל חיפה. אורנה בן דור: "ערוצים מסחריים בעולם אינם משדרים סרטים דוקומנטריים"

" הדיון לגבי היקף ההשקעות ביצירה דוקומנטרית כבר נפתר, עכשיו יש דיון לגבי התוכן". כך אמר היום מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה בפאנל "מי הזיז את הדוקו שלי" של פורום היוצרים הדוקומנטריים שהתקיים במסגרת פסטיבל הסרטים בחיפה. לדברי סמירה ההוצאה של הזכייניות והרשות השניה על סרטים דוקומנטריים ב-2011 צפויה לעמוד על סכום שבין 40 ל-50 מיליון שקל, זאת למעט הסרטים בהפקת של רשות השידור שהיקפם צפוי לעמוד על 10 מיליון שקל.

סמנכ"ל התוכן של רשת אילן דה פריז אמר בדיון כי לדעתו יש לסגור את הטלוויזיה החינוכית ולהעביר את 100 מיליון השקלים, שמשרד החינוך מעביר אליה, לקרנות. לדברי טלי גורן, סמנכ"ל הרגולציה של קשת: "אחד הדברים שאנחנו מנסים, זה להפוך את הדרמה מעול למשהו שיש לו ערך איכותי ומסחרי, כזה שיהפוך להיות עוגן ושאנשים ירצו לראות. אני מייחלת למצב שבו גם סרטי הדוקו יהפכו לעוגן, כמו מה שקרה עם הדרמה בשנים האחרונות". גורן התייחסה ליחסי הזכייניות עם היוצרים ואמרה: "יש כאן חוסר אמון, מבחינתנו אתם מתנשאים על כל הז'אנרים האחרים, שברגע שאינם מוגדרים כסרטי דוקו הם הופכים למשהו נחות, פופולארי עממי ושטוח. אנחנו מחפשים דברים שמעניינים אותנו ואת הציבור. לחפש כל הזמן אותנו, כאילו אנחנו מתחמנים את הרשות שמנסה לתחמן אתכם – אלו דברים לא רלוונטים. הצופה הוא הפרוגרמר, לא אנחנו. רוב הצופים בוחרים מתי ואיך לראות את התוכן שלהם". בהמשך הדיון הוסיפה גורן: "ההתנשאות עליה אני מדברת היא על השיח של 'אתם חייבים לעשות, לא מעניין אותנו רייטינג, אתם חייבים כי התחייבתם' – זה לא עובד".

דה פריז הצדיק את היוצרים: "חבורת היוצרים צריכים במידה לא קטנה להתנשא על הערוצים המסחריים. הלוואי שהיינו בעולם שבו אפשר לשדר ללא התחשבות בציבור, רייטינג וכסף".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה לדבריו של דה פריס: "אנחנו מציעים למר דה פריס להכיר את לוח השידורים המעודכן של החינוכית והרייטינג שלה לפני שהוא מצהיר הצהרות כאלו. הביקוש בגובר של חברות ההפקה והטאלנטים מהשורה הראשונה לעבוד עם החינוכית, מדבר בעד עצמו".

קרני זיו: "היום מדברים על מחוברים"

קרני זיו, סמנכ"לית התוכן של ערוץ 10, אמרה בדיון כי בשנה הקרובה צפוי הערוץ לשדר כ-40 סרטים דוקומנטריים, "הכוללים גם את הדוקו שאתם מכנים כפופולריים וגם ה'קלאסים'. בגלל מבנה הלוח ומצב הערוץ, הסרט משודר בשיאו של הפריים טיים. יש לזה יתרון מבחינת קהל, יחסית לרייטינג של ערוץ 10, לא של קשת. אין לנו חלומות גבוהים מגובה העשייה".

ומה לגבי התוכן? כאן גלגלו הזכייניות את הכדור לידי היוצרים. בנושא זה אמרה זיו: "התפקיד שלכם הוא להסתכל על מה שהשתנה בעולם הטלוויזיה. היום מדברים על 'מחוברים' וזו השאלה שיוצר צריך לשאול את עצמו. אנחנו רוצים לעשות יצירה שיהיה קהל שירצה לראות אותה. יותר קל לשבת בערוץ נישה ולבחור סרטי דוקו מקסימים ושלא אכפת לך כמה אנשים יראו אותו , אלא שהביקורת עליו תהיה טובה. בערוצים מסחריים צריך משהו אחר, קשה ליצור סרטים כאלה שהשיח עליהם רחב – אבל זה לא אומר שנדונו לסרטי טמטום".

המפיקה נעמי שחורי, הדגישה את חשיבות קיומו של מיתוג לסרטי הדוקו:, "אף אחד לא משלה את עצמו שטלוויזיה מסחרית יכולה לעסוק אך ורק באותה יצירה שהיא משאת נפשנו. סרטי הדוקו, אם אין להם סלוט כלשהו, איזה שהוא מיתוג – הקהל לא יבוא".שחורי השיבה לטענות מצד חברים בפורום היוצרים הדוקומנטריים לפיהם הם אינם עושים סרטים בשביל הרייטינג ואמרה: "חייבים לעשות סרטים שאנשים ירצו לראות".

היוצרת אורנה בן דור, לשעבר האחראית על הדוקו בערוץ 10 ציינה כי למעשה ערוצים מסחריים בעולם אינם משדרים סרטים דוקומנטריים. עוד אמרה בן דור כי ההבחנה בין הז'אנרים השונים הנה אנכרוניסטית: "יש זליגת תכנים בין הדרמה, הדוקו ויתר הז'אנרים". אל תפחדו מהעתיד יש מקום לדוקו הזה, יש מקום לדוקו אחר" .

קרני זיו סיכמה את הדיון ואמרה: "תפקיד התכניות הן לגרום הנאה, לרגש ולגרום לחשוב. מ'מחוברים' דרך 'המסע לארץ הציצי' ועד ל'שתיקת הארכיון'"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully