וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני בלייר: "'זוהי סדום' היא קריקטורה מהלכת"

אמילי גרינצווייג

28.9.2010 / 20:17

יו"ר איגוד הבמאים תקף בפסטיבל חיפה את קשת על הפקת הסרט:"אנשים לא ישרים שמים 600 אלף דולר על סרט אחד, נוסעים לצלם בבולגריה ואחרי זה קוראים לזה סרט ישראלי"

"'זוהי סדום' היא קריקטורה מהלכת", כך אמר רני בלייר, יו"ר איגוד הבמאים, במסגרת הפאנל "קרנות המזבח" בנושא קרנות הקולנוע והיוצרים, שהתקיים היום (שלישי) בפסטיבל הסרטים בחיפה. בלייר הוסיף ואמר: "אנשים לא ישרים שמים 600 אלף דולר על סרט אחד, נוסעים לצלם בבולגריה ואחרי זה קוראים לזה סרט ישראלי". בהתייחסו לקרן רבינוביץ', שהשתתפה במימון הסרט, אמר בלייר: "זה לא יעבור בשתיקה על איך שהקרן הזו מתנהלת. הקרן עושה דברים רבים כולל קולנוע. ואולי צריך להוציא ממנה את הקולנוע".

בלייר השמיע נבואת זעם בנוגע לעתיד היצירה הישראלית ואמר: "יש פה תקיעות של העתיד היצירתי בארץ וזו טרגדיה. הזכיינים לא משקיעים בדרמות טלוויזיונית ואין גם סרטים קצרים".

רבים ממשתתפי הפאנל תקפו את קרן רבינוביץ' ואת העומד בראשה, גיורא עיני, שלא הופיע לפאנל ואת שנות הכהונה הרבות של הלקטורים בקרן. הבמאית נורית קידר אמרה: "לא יכול להיות פה שלטון טרור. השערורייה היא של כולנו שנתנו לקרן להפעיל שני לקטורים קבועים. נחמן אנגבר הוא לקטור בקרן כבר 25 שנה והוא לא סובל אותי, ואין סיכוי בחיים שאגיש משהו וזה יעבור".

המפיק מיכה שגריר ציין כי ברצונו לדעת מי היו הלקטורים בחמש השנים האחרונות בכל הקרנות, אלו הצעות הם פסלו ואילו הצעות הם לא פסלו. כמו כן, פנה שגריר למיכה חריש, יו"ר המועצה הישראלית לקולנוע, ואמר :"אם זו לא טרחה כדאי לעשות תחקיר על זה" וסיפר על לקטורית שעבדה במקביל בשלוש קרנות ואצל מפיק מסוים שאת סרטיו אישרה במסגרת תפקידה כלקטורית. בנושא זה אמר בלייר: "יש פה כל כך הרבה יוצרים שיכולים להיות לקטורים, למה עוד לא הזמינו אותי? מה הבעיה לקחת אותי, אני מוכן בהתנדבות".

בפאנל הוצגה "אמנת שירות" שחיברו היוצרים לקרנות. במסגרת האמנה, שהוקראה באירוע, דורשים היוצרים מראשי הקרנות שיפור בהליכי בחירת הסרטים להשקעה בקריטריונים של נגישות, לוחות זמנים מוגדרים, קבלת חוות דעת מסודרת, הקצבת כהונת הלקטורים ושיפור השקיפות בהליך.

"90% מטענות היוצרים כבר התקבלו"

בתגובה לטענות שהועלו נגדו במהלך הפאנל, אמר גיורא עיני לוואלה ברנז'ה כי "מספר שבועות לפני הכנס היתה התכתבות בין נציגי הקרנות לנציגי הפורום לפיה יתקיים דיון בדבר תוכנה של האמנה, אך הדבר לא נעשה. למרות זאת, פרסם הפורום את האמנה. אינני רואה לנכון לדון בציבור בעניין שאינו מוצלח בעיני". לדבריו, זה לא ש"אמנת השירות" אינה חשובה או רלוונטית אלא שהיא טעונה שיפור ולכן הוא איננו רואה סיבה לדון בה כפי שהיא.

"אנו קשובים ליוצרים", הוסיף ואמר עיני. "רק לפני מספר חודשים נערכה פגישה בין אנשי הקרן לנציגי הפורום שהעלו שורת טענות ובקשות לשינויים בתקנון הקרן. 90% מטענותיהם התקבלו והתקנון שונה". עיני אף ציין את הבעייתיות בכותרת שניתנה הפאנל - "קרנות המזבח" - ובכך הצטרף לזיו נווה, מנכ"לית קרן גשר, שטענה במהלך הדיונים כי מדובר בשם שאיננו ראוי ואינו מראה על רצון לקיום דיאלוג.

עדכון ראשון: 15:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully