וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגלית על החשב הכללי: "דמוקרטיה של צ'אושסקו"

אמילי גרינצווייג

4.10.2010 / 23:35

מועצת העיתונות תשקול להצטרף כידידת בית המשפט בתביעה שהגיש מרגלית נגד החשב הכללי והחינוכית. עמוס שוקן בדיון: "אנחנו צריכים לעמוד על זכותו של העורך הראשי לבחור את האנשים איתם הוא עושה את המוצר העיתונאי"

מועצת העיתונות תבחן את אפשרות הצטרפותה כידידת בית המשפט לתביעתו של מרגלית נגד החשב הכללי במשרד האוצר והטלוויזיה החינוכית, זאת בהתאם לחוות דעת משפטית. מרגלית הציג בישיבת המועצה שנערכה היום את גרסתו למהלך האירועים שהובילו להגשת התביעה בה דורש מרגלית כי בית המשפט יורה על המשך קיום תהליכי המכרז לאיתור מנחה לתכנית "ערב חדש" בהתאם לתנאים המקוריים וכן יורה על השבתו המיידית להגשת התכנית עד קבלת החלטה במכרז. מרגלית אמר: "מועצת העיתונת צריכה לקום על רגליה האחוריות.. העובדה שהחשב הכללי יקבע את הצורך לקיים מכרז היא לדעתי דמוקרטיה של צ'אוצ'סקו ואני חושבת שראוי שמועצת העיתונות תתנגד לכך"

מרבית הנוכחים בישיבת המועצה תמכו בעמדה לפיה דרישת החשב הכללי לקיומו של מכרז למשרת המנחה מהווה פגיעה בחופש העיתונות. מו"ל הארץ, עמוס שוקן כינה את המכרז "מהלך מפוקפק" ואמר: " הרעיון למנות מנחה לתכנית לפי מכרז מנוגד לחופש העיתונות. אנחנו צריכים לעמוד על זכותו של העורך הראשי לבחור את האנשים איתם הוא עושה את המוצר העיתונאי. החופש של העורך הראשי הוא חופש העיתונות. תפקידנו למנוע קיומן של תופעות כאלו". עיתונאי מעריב בן דרור ימיני הוסיף כי "משהו פה מריח לא טוב עד כדי פגיעה אישית בחופש הביטוי".

מרגלית נמנע במהלך הדיון מאמירה מפורשת על מניעיו של החשב הכללי והטלוויזיה החינוכית בעניינו, עם זאת מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא אמר: "אנחנו יודעים בדיוק כיצד דן סיקר פרשיות כאלו ואחרות, ביניהן גם פרשת זליכה. פקידי האוצר לא אוהבים את דן מרגלית,באופן ברור ויכולים גם לתבוע אותי אנשי האוצר. יש כאן אלמנט של נקמה אישית ויש לנו גם עניין של סכסוך עבודה. זהו מקרה קלאסי של נקמה, של חיפשו אותו בפינה ואכן חיכו לפינה הזאת".

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אמר: "במסגרת הרפורמה ברשות השידור, אנחנו דווקא רוצים להכניס מכרזים. בין היתר כדי שלא לתת סמכות בלעדית למנכ"ל, שהנו מינוי פוליטי". בעניין מרגלית הוסיף זקן" "הבעיה פה היא חמורה כי על פניו נראה שמדובר בעניין אישי ולא קבוצתי".

והיו גם מספר קולות שביקשו שלא לחרוץ דין באופן מיידי, ביניהם העורך הראשי עין השביעית עוזי בנזימן שאמר כי יש לנהוג בזהירות ולא להתלהם: "קל להתפתות אחרי הגרסא של מרגלית, כתוצאה מהמידע שקיבלנו ממרגלית ובר מוחא. מוצע לגוף להביע עמדה, המועצה כגוף ציבורי צריכה להיות זהירה ולכל היותר לבקש הסבר ולא להזדרז ולנקוט עמדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully