וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר מגלה חוסר הבנה בעבודה העיתונאית"

אמילי גרינצווייג

5.10.2010 / 15:26

מוטי שקלאר הודיע היום לנציגי העובדים ברשות השידור כי החל ב-1 בנובמבר יופסקו התשלומים לעובדים עבור שעות עבודה שלא בוצעו בפועל ובאגודת העיתונאים זועמים

אגודת העיתונאים בירושלים ביטלה פגישה עם הנהלת רשות השידור, זאת בשל הכוונה להחיל שעות נוכחות באופן חד צדדי: "לא יתכן לבוא ביד אחת עם אקדח מכוון לעיתונאים וביד השנייה לנהל עימם משא ומתן." נאמר בהודעת האגודה. מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר הודיע היום לנציגי העובדים כי החל ב-1 בנובמבר יופסקו התשלומים לעובדים עבור שעות עבודה שלא בוצעו בפועל ויוחל שעון הנוכחות, זאת לפי הנחיית האוצר.

במכתבו מציין שקלאר כי כבר לפני שנתיים הוחלט ברשות על חיוב העובדים בהחתמת שעון הנוכחות, אולם ההחלטה הוקפאה בעקבות המלצת בית הדין לעבודה, על מנת להגיע להסכם עבודה חדש ברשות. "משחלף זמן רב כאמור, והסכם עבודה אין, חזרה הרשות להחלטה האמורה, בתיאום עם משרד האוצר" כותב שקלאר. שקלאר הזמין את נציגי הוועדים להתייחס לאופן יישום ההחלטה, זאת ב-10 באוקטובר.

מוועד עיתונות טלוויזיה נמסר: "לא ננהל משא ומתן כשאוצר וההנהלה פועלים באופן חד צדדי לביטול הסכמים. אין משא ומתן תחת איומים. מובן לנו שיש רצון עז של ההנהלה להביא את ההסכם לידי חתימה בכל מחיר גם במחיר של הרס רשות השידור וזאת בשל ביקורת חיצונית בדבר התנהלותם".
כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, מחר תקיים אגודת העיתונאים בירושלים אסיפת הסברה של העובדים העיתונאים ברשות השידור, במטרה למחות על צעדי האוצר לבטל באופן חד צדדי את הסכמי השעות הנוספות לעיתונאים. במהלך האסיפה תהיה הפסקת עבודה ללא פגיעה בשידורים.

מאגודת העיתונאים נמסר: "כוונת האוצר מעידה כי פקידי האוצר סבורים כי עיתונאים הם כפקידים ממשלתיים, יושבים ליד שולחן במשרד, וניתן להטיל עליהם שעות עבודה מוגדרות מראש . האוצר ביוזמה זו מגלה חוסר הבנה מוחלטת על מהות העבודה העיתונאית. האוצר מגלה חוסר אמינות ביחס לכוונותיו לממש את הסכם הרפורמה - שעקרונותיו סוכמו על ידי בתקיעת מקלות בגלגלים ברגע האחרון. מרשות השידור נמסר בתגובה :"רשות השידור מחויבת לפעול בהתאם להנחיות משרד האוצר, כאשר כמעט כל הנושאים שנדונו סוכמו. אנו מקווים שכל הצדדים יגלו אחריות, יבינו את גודל השעה ויחזרו לשולחן המו"מ לאלתר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully