וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה הציבורית מנסה למנוע שידור תחקיר ב"שומר מסך"

אמילי גרינצווייג

5.10.2010 / 16:35

בתכנית תשודר כתבה על חטיפת המיליונרית הירושלמית. עורך הדין של אחד הנאשמים מבקש שלא לשדרה בשל חשש להפקת עקרון הסוביודיצה

הסנגוריה הציבורית פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בבקשה להתערב בשידור התוכנית "שומר מסך" בערוץ 10, זאת בשל חשש להפרת עקרון הסוביודיצה.
במסגרת התוכנית תשודר הערב כתבה על פרשת החטיפה של מיליונרית ירושלמית שהתרחשה לפני מספר חודשים. כתבי האישום כנגד המעורבים בפרשה הוגשו כבר לפני חודשיים, עם זאת המשפט עצמו עדיין לא התקיים. כמו כן, במסגרת הקדימונים לתכנית מתראיינים בתוכנית שוטרים לגבי הפרשה.

עו"ד אורי קינן, המייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את רוברט אבאייה, אחד החשודים, בפרשה: כתב למערכת "שומר מסך": "כל עוד התיק תלוי ועומד בבית המשפט אנו סבורים שכל פרסום שנעשה בשלב הזה ובוודאי שכל כתבה שנעשית ויש בה התייחסות לראיות ולעדויות, יש בהם כדי להשפיע באופן פסול על הליך משפט תלוי ועומד". עו"ד קינן מפנה לסעיף 70 בחוק בתי המשפט לפיו אסור פרסומו של עניין פלילי הנמצא בדיון בבית המשפט, במטרה להשפיע על מהלך המשפט ותוצאותיו. על פי החוק, העובר על איסור זה, דינו מאסר של שנה. עם זאת, עקרון הסוביודיצה לא נאכף בארץ מזה עשרות שנים.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מדי שבוע אנו חווים ניסיונות שאינם צולחים למנוע שידור כתבות ותחקירים. מדובר בניסיון נוסף למנוע שידור חשוב של כתבה שחושפת את מסכת החטיפה הנועזת ביותר שהיתה כאן בשנים האחרונות." מדוברות המשטרה נמסר: "לכשתתקבל הפניה היא תיענה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully