וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לדחות את עתירת מרגלית

אמילי גרינצווייג

6.10.2010 / 18:06

הפרקליטות השיבה היום בבית המשפט, בשם הטלוויזיה החינוכית ומשרד האוצר, לעתירת מרגלית, הדורש להמשיך את הליך המכרז ולהשיבו לתפקיד

פרקליטות המדינה מבקשת לדחות את עתירתו של דן מרגלית שדורש להמשיך את הליך המכרז למנחה "ערב חדש" ולהשיבו לתפקיד. הפרקליטות השיבה היום בבית המשפט, בשם הטלוויזיה החינוכית ומשרד האוצר, לעתירת מרגלית. הפרקליטות טוענת כי דרישתו של מרגלית היא ניסיון לכפות על החינוכית והאוצר להמשיך בהליך המכרז, על אף החלטתם, כי יש לנקוט בהליך תחרותי פומבי. כן נדחו טענותיו של מרגלית בדבר שיקולים זרים.

הפרקליטות מפרטת את גרסתה להשתלשלות האירועים לפיה כבר בשנת 2008 ביקשה וועדת הפטור את קיומו של הליך מכרזי למינוי מנחה ל"ערב חדש", אך נוכח בקשה מטעמו של מרגלית וגורמים בחינוכית, הוארכה העסקתו, מספר פעמים עד ל-31 באוגוסט, השנה. ב-16 באפריל 2009, הועברה פנייה מטעמו של מרגלית בדרישה לביטול דרישת המכרז עבור תפקיד המנחה. בבקשה זו נטען כי ההחלטה בדבר קיומו של המכרז בעניינו של מרגלית נעשתה משיקולים זרים. האוצר דחה אז את הטענות.

כן מפורטים הקריטריונים שדרשה וועדת המכרזים של החינוכית במסגרת המכרז להנחיית התכנית ביניהן תנאי סף של ניסיון הנחייתי של עשר שנים בתכניות אקטואליה, מתוכן לפחות חמש שנים בהנחיית תוכנית בשידור חי.

עוד נטען בתשובת הפרקליטות בניגוד לעתירתו של מרגלית, כי מכתבו של סגן החשב הכללי, יאיר טל, בדבר הפגמים בהליך המכרז הגיע לידי מנכ"ל החינוכית, יפה ויגודסקי, טרם קיימה הוועדה המקצועית דיון בהצעות שהוגשו למכרז. כן ציין טל במכתבו כי לעמדת האוצר יש לערוך "הליך תחרותי דומה ביחס לכלל המנחים". בעקבות פנייה זו של טל נאמר כי לא קיימה הוועדה דיון בהצעות שהוגשו במכרז.

עורכי דינו של דן מרגלית, אמנון זכרוני וברי רוזנטל מסרו בתגובה: "לא הופתענו לגלות שום התייחסות עניינית לטענות שהעלנו. כתב התשובה נשען על התפלפלויות טכניות ותירוצים שכלל לא קשורים לתביעה, ולדיני המכרזים בפרט. אנו גם לא מוצאים בו התייחסות לטענות על ההיטפלות לדן מרגלית ומכאן שכתב תשובה זה, הוא המשכו הישיר למסע הלא מוסבר והלא מובן, המתנהל נגד עיתונאי בכיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully