וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייף, מאירי וכהן אהרונוב נגד דובר השר לבטחון פנים

אמילי גרינצווייג

7.10.2010 / 13:27

כתבי הפלילים הוותיקים פנו במכתב חריף לשר יצחק אהרונוביץ'. השלושה טוענים כי עידו מינקובסקי מנצל את תפקידו על מנת לנהוג איפה ואיפה בין העיתונאים. גורמים בלשכת השר: "מדובר בנקמנות של הכתבים"

כתבי המשטרה של רשות השידור וגלי צה"ל אורי כהן אהרונוב, עדי מאירי והדס שטייף התלוננו בפני השר לבטחון פנין יצחק אהרונוביץ', על התנהלותו ותפקודו של דובר השר עידו מינקובסקי. במכתב שהעבירו לשר טוענים השלושה כי מינקובסקי מנצל את תפקידו על מנת לנהוג איפה ואיפה בין העיתונאים, תוך כדי ויתור על ערכי העיתונות רמיית הציבור ויצירת אנטגוניזם כלפי השר.

"מאז נכנס לתפקיד אנו עדים לדוברות ילדותית, חסרת אחריות, מופקרת , לא אמינה, כוחנית ולא מכובדת כפי שמעולם לא היתה לפני כן במשרד זה", כותבים העיתונאים לשר. "לעניות דעתנו, יועץ התקשורת הנוכחי, עידו מינקובסקי, מתנהל בתפקידו כאילו מדובר במשחק ילדים. הוא מנצל את המנדט שקיבל מהמדינה, על מנת לתת טובות הנאה לכתבים שבחר. זאת בתמורה להכנסת מידע הקשור לאיזכור השר ותמונתו, כפי שהוא חפץ בהם. בכך הוא מנצל את תפקידו וקרבתו לחומרים חשובים ועושה בהם כבשלו, תוך הפליית עיתונאים שאינם מסכימים לשמש כלי משחק בידיו, תוך ויתור על ערכי העיתונות". עוד טוענים הכתבים כי בשל התנהגות הדובר נמנע מהשר אהרונוביץ' קשר אמיתי ומקצועי עם הכתבים.

העיתונאים מציינים מספר דוגמאות להתנהלותו של מינקובסקי, ביניהן הדלפות בנושאים שונים, דוגמת הדלפת ידיעה על כך שהשב"כ מתכוון לפעול לצד המשטרה בלוד: "לאחר הפרסום, טרח היועץ לצלצל לכתבים להם הדליף את המידע, והסתייג מהחומר שהוא עצמו העביר, לאחר שבמשטרה זעמו על הפרסום", עוד נטען במכתב כי בתחילת השבוע ביקשו כמה כתבים נתוני פשיעה מהמשטרה. בתגובה הודיעה המשטרה כי אין היא נותנת נתונים לכתבים כמדיניות: "לתדהמתנו, יום לאחר שהשר מקבל לידיו את נתוני המשטרה, מוצאים הנתונים דרכם לעיתון. בדיקה עם המשטרה מעלה כי אכן הנתונים הסגורים בפני התקשורת הועברו לידי השר ויועץ התקשורת שלו.ליועץ נטייה לפרסם מידע פנימי מהמשרד -מידע המגיע לידיעתו- כמס עבור פרסום ידיעות מלשכת השר שאינן אטרקטיביות דיין. אנו מבססים את הדברים על שיחות שאנו עצמנו ניהלנו איתו ושמענו ממנו על דרך פעולתו. בידיעה עצמה התבקשה דוברת המשרד להגיב, על מנת לטשטש את מקור המידע. נציין כי זו שיטה שבה נוהג היועץ לפעול"

גורמים בלשכת השר אומרים כי מדובר בנקמנות אישית של הכתבים. לטענתם על פי מחקרים פנימיים של מכון יפעת, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הוא בעל סיקור התקשורת החיובית הגדולה ביותר מבין כל שרי ישראל ביתנו והשרים לביטחון פנים לדורותיהם. גם כתבי פלילים אחרים ששוחחו עם וואלה! ברנז'ה שלא לציטוט הביעו שביעות רצון מהתנהלותו של מינקובסקי מולם וציינו כי הוא עושה את עבודתו.

עידו מינקובסקי מסר בתגובה: "תפקיד יועץ התקשורת הוא אינו להחליף או לעזור לכתבים ברמת מקורות, יצירתיות או חריצות באם חסרה. לשכת השר לביטחון פנים הייתה ותהיה פתוחה לכל כתב החפץ לתשובה על שאלותיו. אני מעריך ומוקיר את עבודת הכתבים החתומים מטה וכמו כן אשמח להפיק לקחים מניסיונם העשיר. לשכת השר עונה למכתבים ישירות לשולח ולא דרך התקשורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully