וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחברו, התחברתם?

מטין בילמן

7.10.2010 / 17:42

מטין בילמן, מנהל הפיתוח של ארמוזה פורמטס מסכם חמישה ימים של גאווה ישראלית בפסטיבל הטלוויזיה מיפקום, שבשיאם מכירת "מחוברות" ל-12 מדינות כולל צרפת, גרמניה והולנד

יום חמישי, הוא היום הלפני אחרון של פסטיבל הטלוויזיה MIP, וכבר אפשר להתחיל לסכם: הפורמטים הישראליים מחוברים לקצב של העולם, תרתי משמע.

"מחוברות" כובש את לבבות המפיקים וגופי השידור ברחבי העולם, וגם בפעם השישים ומשהו שאני מראה להם את פרומו הסדרה, הוא מצליח לרגש אותי. כיבוש הלבבות מתורגם ישירות לעסקאות ו"מחוברות" כבר נמכרה ל-12 מדינות כולל צרפת, גרמניה והולנד. כולם אומרים שהפורמטים שלנו חדשניים וחתרניים, ועם פורמטים כמו "ריסטארט", הפורמט הסלולארי של אורנג', ושעשועון הטריוויה חוצה הפלטפורמות "מיליונר בשבע שאלות", אין לנו ברירה אלא להסכים.

כמעט 15 אלף אנשי התקשורת מגיעים לקאן, מכולם אנו שומעים שהשוק השנה דל בפורמטים ורעיונות קריאייטיבים, וזה רק עוד מאותו דבר. אלה המעיזים ללכת לקיצונות, מפרסמים תכניות בהם בעלי מוגבלויות הם הכוכבים הראשיים, כמו התכנית UPSIDE DOWN, בה ארבעה גברים בעלי תסמונת דאון עובדים על אנשים ברחוב וסלבס בתוכנית מצלמה נסתרת.
בכלל, נדמה שז'אנר המצלמה הנסתרת והמתיחות מגיע לשיאו בשוק הזה וייעלם אל האופק בחודשים הקרובים, ודווקא השעשועונים הגדולים ותחרויות השירה חוזרים בכוחות מחודשים ורעננים. הפורמט הכי מדובר בשוק הזה נקרא THE VOICE OF…, בו צוות שופטים בוחר את הזמרים הכי טובים שמופיעים בפניו אבל עם טוויסט אחד – הם אינם רואים אותם, אלא שומעים את קולותיהם, ובכך מוציאים את הלוק והפוזה מהמשוואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוכרים לכם את הפורמט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק מיפקום הבא באפריל נמצא כבר מעבר לפינה. המרוץ לפורמט הבא הוא אין סופי. כמנהל הפיתוח של ארמוזה פורמטס, אני שומע עשרות רעיונות חדשים בחודש ונוכח לדעת פעם אחר פעם שהמוח הישראלי חושב על תכניות מקוריות וחדשניות.

זה הזמן של היוצרים הישראלים לעבוד לקראת השוק הבא והפעם נפתחת לפניהם הזדמנות חדשה להפיק פיילוט ולהגיע לחשיפה בינלאומית דרך תחרות FORMAGINATION 2010, שתיערך בתל אביב ב -9 בנובמבר, ותיתן במה ליוצרים צעירים וותיקים להציג את הרעיונות שלהם בפני צוות שופטים בינלאומי, כאשר הפרס הראשון הוא 50,000 דולר להפקת פיילוט! אולי אחד מהם יזכה להציג את הרעיון שלו בפסטיבל הבא, ולכבוש את העולם. מועד ההגשה הוע עד ה-15.10.10 ומידע נוסף ניתן למצוא באתר התחרות . כאן יש חלומות עם תג כסף, ובין אם הוא גדול או קטן, זה הופך את העניין לעסק, וזה התפקיד שלנו לזקק את הפנטזיה.
עד הפעם הבאה.

הכותב הוא מנהל פיתוח בחברת ארמוזה פורמטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully