וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה תבדוק את נושא התוכן השיווקי בטלוויזיה וברדיו

אמילי גרינצווייג

10.10.2010 / 16:26

חברת המועצה דליה זליקוביץ' תכין דו"ח בנושא שיובא לדיון במועצת הרשות: "המצב החמיר מאוד, אנו רואים פרסומות מובנות בתוך טקסטים של דרמות ומסרים שיווקיים בוטים"

מועצת הרשות השניה תבדוק את נושא התוכן השיווקי הפרסום הסמוי והקדימונים בשידורי הטלוויזיה והרדיו, זאת עקב תלונות רבות שהתקבלו לאחרונה לפיהן הזכיינים מערבבים תוכן שיווקי ופרסום סמוי במהלך תכניות.

חברת וועדת הטלוויזיה, דליה זליקוביץ' מונתה להכנת דו"ח בנושא, אמרה לוואלה! ברנז'ה כי המצב היום אינו תקין וכי הדו"ח צפוי להיות קשה: "למועצה קו ברור כנגד המגמה הזו. מדובר בדו"ח שינסה להחזיר את התכנים ואת איכותם לשפיות. לא צריך שבגלל תחרות פרועה, אנחנו כצרכנים נסבול תכניות שאינן נקיות מבחינת התכנים. המצב החמיר מאוד, אנו רואים פרסומות מובנות בתוך טקסטים של דרמות ומסרים שיווקיים בוטים".

הדו"ח יעסוק גם באופן הכללת הבאנרים המופיעים על מסך הטלוויזיה בזמן שידור תכניות, וכן בקידום תכניות במהלך תכניות אחרות, כזמן פרסום.

זליקוביץ' הדגישה ואמרה כי מדובר בניסיון להלך על החבל הדק שבין שמירה על זכויותיהם של הזכיינים לפרסומות ולרווח וכן על שביעות רצון הצופים והמאזינים: "אני מלמדת במרכז ללימודים אקדמיים איך לחדור לתקשורת, ואיך להשתמש בכלים הוגנים. לכן כשאני באה מהצד של הרגולטור אני יכולה לראות בבירור באילו כלים נעשה שימוש לא הוגן". הדו"ח יובא לאישור במועצת הרשות השניה.

יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה אמר לוואלה! ברנז'ה: "לצערי בנושאים אלו ישנה אי בהירות רבה. כאשר אני מקווה כי לאחר קבלת הדו"ח והדיון בו יקבעו כללי השידור הנכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully