וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שעון הנוכחות: הוכרז סיכסוך עבודה ברשות השידור

אמילי גרינצווייג

11.10.2010 / 13:29

סיכסוך העבודה ייכנס לתוקפו בעוד 14 יום, במהלכם ייינקטו צעדי מחאה. גורם באחד הוועדים: "נהפוך את הבניין ונחשיך את המסך. אנו לא מתכוונים לוותר"

"עובדי רשות השידור הכריזו על סכסוך עבודה, זאת בעקבות החלטת הנהלת הרשות על הפעלת שעון הנוכחות והפסקת התשלומים עבור שעות עבודה שלא בוצעו בפועל החל ב-1 בנובמבר. בהודעת אגודת העיתונאים נכתב: "תרגילים של הרגע האחרון ומסחרה של תגרנים בשוק כדי ללחוץ על העיתונאים- מרחיקים את יישום הרפורמה ופוגעים באימון המועט של לנו במשרד האוצר. משרד האוצר עושה שימוש לא ראוי בכח שניתן לו בחוק ופוגע בשידור הציבורי שאינו תלוי בהון ובשלטון בהגדרתו"

סכסוך העבודה יכנס לתוקף תוך 14 יום במהלכם ינקטו צעדי מחאה שיחריפו במידה שהאוצר לא יחזור בו מניסיונותיו לחבל במשא ומתן ליישום הרפורמה.

גורם בוועד הטכנאים אמר לוואלה! ברנז'ה: "היום מי שמנהל את רשות השידור הם פקידי האוצר. הם מעוניינים בדרכם להחריב את השידור הציבורי במדינת ישראל, זו המשמעות של הצעדים הללו. אנחנו לא מבינים מדוע החליטו לנקוט בצעדים חד צדדיים לגבי החלת השעון והפסקת התשלומים המבוססים על הסכמים שנחתמו עוד לפני שהממונה על השכר הוקם. נראה שהאוצר החליט שאינו מעוניין ברפורמה מכיוון שאין לו כסף לשלם עליה והוא מנסה לעשות את הרפורמה בדרכים אחרות. איננו מתנגדים להכנסת שעון בצורה גורפת, אבל צריך להתאים את השעון להסכמי העבודה הקיימים ברשות. זהו גם מצב אבסורדי בו מצד אחד האוצר 'דורש' התנהלות תקינה ברשות ומצד שני הוא מוכן לאשר מבנה הכולל מאות מנהלים לאחר הרפורמה, שיבזבז מיליוני שקלים בשנה מכספי האזרחים"

גורם בוועד המשולב אמר לוואלה! ברנז'ה "נהפוך את הבניין ונחשיך את המסך. אנו לא מתכוונים לוותר, שלוש שנים מנהלים משא ומתן מפרך והם מפעילים צעדים חד צדדיים. איננו מטומטמים, הכוונה היא להוריד את האש מהמנכ"ל לקראת הדו"ח החריף שיוציא בקרוב מבקר המדינה"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו מקווים שכל הצדדים יתעשתו וישובו לשולחן המו"מ בהקדם כדי שלא
ירדו לטמיון שלוש שנות משא ומתן וכל זאת בטרם יפרוץ משבר"

שקלאר: "כולנו חייבים להכיר בגודל השעה"

מוקדם יותר הבוקר שלח מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, שלח איגרת לכלל עובדי הרשות בה הוא מודיע על החלת שעון הנוכחות והפסקת התשלום עבור שעות עבודה שלא בוצעו בפועל, כל זאת החל ב-1 בנובמבר, על פי הנחיות משרד האוצר. "אי אפשר לדבוק בעמדה של 'הכול או לא כלום'. התוצאה, לכולנו, תהיה הרת אסון כי ההתרסקות תהיה קשה.

"ישנם עובדים רבים הממתינים לאפשרות לפרוש בכבוד מעבודתם רבת השנים ברשות השידור. בואו לא נאכזב אותם ונאפשר להם ליהנות מהסכמי הפרישה הממתינים ליישום. אני קורא לכולכם לעשות מאמץ ולהגיע למטרה. עד כה גילו נציגי העובדים אחריות ורצינות ואני מבקש כי ישלימו את המלאכה החשובה שהחלו בה. כולנו חייבים להכיר בגודל השעה ובחשיבותה של המשימה המוטלת עלינו. למען שידור ציבורי ראוי!", כתב שקלאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully