וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית ערוץ הספורט של ONE צפויה להידחות

אמילי גרינצווייג

11.10.2010 / 15:51

המועצה לשידורי כבלים ולווין תמתין לחוות דעת של הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא. בנוסף המועצה דורשת לקיים שימוע נוסף בנושא הרחבת התכנים בערוץ, שתוכנן לעלות ב-18 לאוקטובר

ערוץ הספורט החדש של ONE לא יעלה בשבוע הבא כמתוכנן, זאת מכיוון שמועצת הכבלים והלווין לא תדון בנושא בישיבתה היום, אלא תמתין לחוות דעת הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא. ONE נמצא בשליטת נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות המחזיק ב-17% מ-HOT, דבר המעלה חשש לעבירה על תנאי המיזוג בין חברות הכבלים. התכנון המקורי היה להעלות את הערוץ ב-18 באוקטובר עם תחילת העונה בליגת העל בכדורסל נשים.

ישיבת המועצה הבאה תתקיים ב-21 באוקטובר, שלושה ימים לאחר תחילת משחקי ליגת העל לנשים בכדורסל, אותם אמור הערוץ לשדר.

מועד השימוע בדבר העלאת ערוץ ספורט נוסף שישדר ענפי ספורט איזוטריים בלבד הסתיים אתמול. המועצה צפויה לקיים שימוע נוסף בדבר הרחבת התכנים שישודרו בערוץ, זאת לאחר ש-ONE רכש זכויות שידור של משחקי כדורגל, כגון זכויות שידור משחקי הליגה הסקוטית וערוץ צ'לסי TV. . גורמים בענף הביעו תמיהה נוכח רצונה של המועצה לקיים שימוע נוסף בנושא, שכן לטענתם גם הזכויות החדשות שנרכשו על ידי ONE , עונות להגדרה של ספורט איזוטרי. על אחת כמה וכמה שמדובר בערוץ חינמי.

ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוין אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "פנינו לממונה על ההגבלים בסוף השבוע שעבר, על מנת לקבל את חוות דעתה. לאחר שנקבלה נפעל בהתאם אליה ולחוות הדעת המשפטית. הבקשה המקורית של חברות הכבלים והלוויין היתה להעלות ערוץ ספורט למפעלים שאינם מרכזיים. לאחר מכן הגישו החברות בקשה מחודשת הכוללת גם את המפעלים להם נרכשו זכויות השידור הנוספות. בנושא זה יערך שימוע נוסף, אך רק לאחר שנקבל את חוות הדעת המשפטית ושל הממונה על ההגבלים. ככל שידרש להרחיב את התכנים המשודרים, נקיים שימוע ,אולי במסגרת מקוצרת, בנושא".

מ-ONE נמסר בתגובה: "אנו מקווים שהמועצה והיו"ר, ניצן חן, יפעלו לאשר את ערוץ הספורט ONE בחינם לקהל צרכני הספורט, לפחות כפי שפעלו במרץ רב לאשר את הערוצים בתשלום ולהרחיב את התכנים בערוצים בתשלום. לצערנו, עיכוב באישור הערוץ יפגע כלכלית בענפי ספורט בישראל ובציבור הרחב. הובא לידיעתנו כי היו"ר ניצן חן ואנשיו נמצאים תחת לחצים כבדים של גורמים אינטרסנטיים ומתחרים בתחום הספורט לעכב את עליית הערוץ. אנו מחזקים את ידיו של היו"ר, ניצן חן, שימלא את תפקידו ביושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully