וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מקורות

אמילי גרינצווייג

12.10.2010 / 1:48

חבר הכנסת נחמן שי מבקש לעגן בחוק את חיסיון המקורות העיתונאים. שי מציע לתקן את פקודת הראיות כך שהעיתונאים בישראל יהיו זכאים לחופש פעולה בכל הנוגע למסירת מידע על מקורותיהם לרשויות

הצעה לתיקון פקודת הראיות אותה הגיש ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה) מבקשת לעגן בחוק חיסיון מקורות עיתונאיים. על פי התיקון המוצע, יהיו העיתונאים בישראל זכאים לחופש פעולה מלא בכל הקשור למסירת מקורות מידע לרשויות החוק השונות. עיתונאי שמגן על מקורותיו, לא יאלץ למסור מהיכן השיג את המידע לצורך הכנת הכתבה. עוד מציע ח"כ שי כי בית המשפט לא יהיה רשאי לבקש מסמכים או ראיות אחרות מכלי תקשורת, זאת למעט מקרים חריגים.

לדברי ח"כ שי :" זהו לב ליבה של התקשורת. אם מקורות לא יהיו בטוחים שהחשאיות שלהם נשארת, והעיתונאים לא יהיו בטוחים בכל שהם יכולים לשמור על החשאיות, אנחנו בצרה גדולה. התקשורת במדינה הוכיחה שהיא נאמנה לדמוקרטיה, היא יכולה להיות שטחית וצעקנית, אבל היא חודרת לתחומים שאף אחד אחר לא עושה ועל כך היא צריכה לקבל את ההגנה הזאת.

יצויין כי מדובר בהעלאה מחדש של תיקון שהוגש כבר מספר פעמים, אך לא אושר, כאשר בכנסת האחרונה הגישה אותו ח"כ לשעבר ממרצ, זהבה גלאון.

  • עוד באותו נושא:
  • נחמן שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully