וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלק משידורי ערוץ 1 ב-HD הופסקו בגלל תקלה

אמילי גרינצווייג

13.10.2010 / 12:37

בימים האחרונים לא משודרת מהדורת "מבט" ותכניות נוספות באיכות HD. ובינתיים: רשות השידור נערכת למכרז לרכישת ציוד HD חדש

השידורים החיים ב-HD של חלק מתכניות האולפן בערוץ 1 הופסקו בשל תקלה טכנית. ערוץ 511, בו משודרים תכני הערוץ ב-HD, משדר כעת בשידור אנלוגי ועל כן במרכז המסך משודרת תמונה כשבשני צדדיה רצועות עליהן הכיתוב "הערוץ הראשון". בין התכניות המשודרות כעת בשידור אנלוגי בלבד: "לב העניין", הערב עם גאולה אבן ומהדורת "מבט". במערכת החדשות של ערוץ 1 התקיים אתמול בירור, בעקבות שידורה של מהדורת "מבט" ביום ב', באיחור של שמונה דקות, עקב תקלה טכנית במערכת הסאונד של ניידת ה-HD.

בתוך כך, משרד האוצר טרם העביר לרשות השידור את עשרה מיליון השקלים שיועדו לרכישת התשתית הטכנולוגית שתאפשר את המשך שידורי ה-HD, זאת למרות הוראתו של שר האוצר יובל שטייניץ בנושא מלפני שלושה חודשים. הכספים מיועדים להקמת אולפן HD מלא שיאפשר גם שידורים חיים והקלטת תוכניות בפורמט HD, ויהוו מקדמה על חשבון הסכום שיועבר לרשות במסגרת הרפורמה.

במהלך תקופת שידורי המונדיאל, שכרה הרשות ניידת שידור HD שאפשרה את שידור המשחקים, ההוצאות מומנו במלואן על ידי חברות yes ו-HOT. מאז סיומו של המונדיאל המשיכה רשות השידור לשכור את הניידת, מחברת "מזמור הפקות", כאשר במקביל מכינים ברשות מכרזים להצטיידות ושכירת ציוד HD שימומשו לאחר העברת הכספים.

מרשות השידור נמסר :" מגוון התכניות הרחב ומשדרי הספורט של הערוץ הראשון ממשיכים להיות משודרים כסדרם באפיק 511 בפורמט HD. עד תחילת השבוע הקרוב לא ישודרו מהדורות החדשות של הערוץ הראשון באפיק 511 בלבד וזאת בשל החלפת ציוד ה-HD במתקדם יותר, עם סיום הבדיקות והטמעת הציוד החדש ישובו כל מהדורות החדשות לשידור בפורמט HD ויתווספו למגוון התוכניות הרחב של הערוץ הראשון הקיים באפיק 511 בפורמט HD".

לגבי מכרז אספקת שירותי ה-HD נמסר :"רשות השידור תצא למכרז בימים הקרובים".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully