וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינמון הוא אסון?

אמילי גרינצווייג

18.10.2010 / 18:25

חברי הכנסת סולודקין ואילטוב הגישו היום הצעת חוק נוספת המבקשת להגביל את כוחו של ישראל היום: עיתון יומי שתפוצתו תגיע ל-40% מנפח השוק ידרש לגבות מחיר מינימלי

חוק אדלסון נוסף הונח על שולחן הכנסת. ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) וח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) הגישו הבוקר הצעת חוק לפיה עיתון יומי המופץ בחינם ותפוצתו תגיע ל-40% מנפח השוק של העיתונות הכתובה, יחוייב בגביית תשלום מינימלי.

הצעת החוק עליה דווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה, מהווה תיקון לחוק ההגבלים העסקיים, את המחיר המינימאלי יקבע הממונה על ההגבלים העסקיים, זאת במטרה למנוע היווצרות מונופול בתחום העיתונות הכתובה. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: "קיימת סכנה ממשית שעיתונים אחרים המופצים בתשלום, ייפשטו רגל ואז אזרחים יוכלו להכיר רק את הדעות וההשקפות של בעלי העיתון המופץ בחינם שממנים את הדפסתו והפצתו, ולכל הדעות וההשקפות האחרות לא יהיה ביטוי בעיתונות הכתובה. חופש הביטוי יהפוך למושג ריק מתוכן, דבר העלול לסכן את עצם קיומה של הדמוקרטיה בישראל" בנוסף טוענים חברי הכנסת היוזמים כי הדבר עלול להביא לפגיעה קשה במועסקים בענף.

הכנסת דנה כבר במושב הקודם בהצעת חוק שביקשה להגביל את כוחו של ישראל היום. הצעה זו ביקשה לאסור הפצת עיתון בחינם ונדחתה בקריאה טרומית ביוני האחרון, לאחר שהוטלה משמעת קואליציונית על חברי הסיעות.

שתי הצעות חוק אחרות בנושא כבר הונחו על שולחן הכנסת: הצעת חוק איסור מחיר טורפני אותה יזמו ח"כ מרינה סולודקין, ח"כ מירי רגב (ליכוד) וח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), לפיה תאסר מכירה של מוצרים במחיר הנמוך בשיעור של 50% או יותר מעלות הייצור של המוצר או עלות אספקתו של השירות.

הצעה נוספות היא חוק איסור בעלות זרה, אותה יזמו ח"כ דוד רותם, ח"כ יואל חסון (קדימה) ודניאל בן סימון (העבודה). לפיה, יאסר על תושב זר להיות בעל שליטה בעיתון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully